Mitt 2016

2017-01-04 21:21:00 ,   Allmänt/Vardagsliv

För att summera mitt 2016 så använder jag frågorna jag även svarade på för 2015. Här kan ni se hur jag summerade det året. En av önskningarna jag hade då inför detta år var: "Våga satsa mer på mitt fotande! Och självklart ett friskt 2016. Och så går jag gärna ner några kilon i vikt ..... :)" Och resultatet av det är att jag vågat satsa lite mer på fotandet, vi har varit friskare och jag har gått ner några kilon. Så bra resultat på det :)

 

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Jag var med på någon annans förlossning. I början av januari fick jag vara när min kompis Caroline födde sin dotter Emma. En otroligt häftig upplevelse som jag kommer att minnas för livet. På detta sätt kan man ju säga att jag varit med om tre förlossningar :)

 
 

 

Genomdrev du någon stor förändring?
När sommaren började tog jag tag i min hälsa. Gick upp ungefär 5 kilo under förra julen och första halvåret av 2016. Började träna och äta nyttigare i juni. Räknade kalorier en månad också. Fortsatt med tränandet under hösten dock inte lika flitigt som på sommaren. Men jag har blivit starkare och gått ner några kilon i vikt och mår så mycket bättre.


Blev någon av din vänner föräldrar i år?
Ja ♥

 

Vilket datum från år 2016 kommer du att minnas bäst?

Marcus 40-årskonsert den 7 maj som var en väldigt rolig tillställning med många nära och kära på samma ställe och fantastisk musik. Och sen den 19 augusti när Marcus och jag firade 10-årig bröllopsdag med en weekend i Norrköping. Och sen våra semestrar till Astrid Lindgrens värld och Falkenberg.

 
 
 
 
 

Vilka länder besökte du?

Bara Sverige


Bästa köpet?
Vårt kök! Det borde väl räknas som ett köp :)

Vad gjorde dig riktigt glad?

När vårt nya kök var färdigt och att det blev så otroligt bra. Det har ökat trivselfaktorn här hemma stort.


Saknar du något under 2016 som du vill ha 2017?

Nej jag tror faktiskt inte det.


Vad önskar du att du gjort mer?

Hmmm....vet inte faktiskt.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Glott på min telefon :)

 

Bästa boken jag läst i år ?
Sophies historia av Jojo Moyes

 

Vad är din största framgång på jobbet?

Det är väl ingen framgång kanske men att jag trivts så bra och haft otroligt roligt på jobbet. Tänk att få gå till jobbet och hänga med några av sina bästa vänner hela dagarna.

 

Största framgången på det privata planet?

Att jag tog tag i att börja träna, äta rätt och därmed må så mycket bättre!


Största misstaget?

Kanske att jag inte börjat ta mer i betalt för mina fotograferingar.

 

Var du gladare eller ledsnare i år?

Definitivt gladare. Dock inte om man räknar med vintern/våren då jag var i en svacka med sömnrubbningar och därmed mådde dåligt psykiskt. Men det vände sen.


Vad spenderade du mest pengar på år 2016?
Spenderade alla pengar på ett kök

 

 

Något du önskade dig och fick ?

Om vi bortser från prylar så har jag fått friskare barn! Otroligt stor skillnad på antalet vab-dagar 2016 mot 2015.

 

Något du önskade och inte fick ?

Vet inte riktigt.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Jag jobbade och kalasade sen med smörgåstårta här hemma för släkten. Max hade gjort en tipspromenad som alla fick gå och som han själv vann.

 
 

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att inte ha haft de där tuffa månaderna i början av året och helst bättre ekonomi mot slutet av året

 

Vad fick dig att må bra?

Glada barn, sol, goda middagar, samtal med vänner, jobbet, träning

 

Vem saknade du?

Ingen vad jag kan komma på

 

Mest stolt över?

Mina barn såklart

 
 
 

Högsta önskan just nu ?

Att vi ska få fortsätta vara friska och ha det bra tillsammans med varandra och med alla runt omkring oss. 

 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback