Gott nytt år!

2017-01-02 22:21:45 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej bloggen!
 
Första inlägget 2017 kommer här. Kvällslugnet har lagt sig här hemma och vi har precis slagit in paket för imorgon fyller Ebba 4 år. 4 ÅR!!! Vad händer liksom?! Känner mig fortfarande inte riktigt van vid att vi ska fira en födelsedag så här direkt efter jul och nyår. Som vanligt vid barnens födelsedagar så blir jag nostalgisk och då är det ju perfekt att ha en blogg så att man kan gå in och läsa vad man skrev i januari 2013.
 
Men nu tillbaks till nyårsafton. Vi firade hemma hos familjen G med vårt vanliga gäng. Vi bytte dock lite koncept detta år. Vi brukar köra med att den familjen man är hos lagar all mat men nu så stod de för huvudrätten och vi andra tog med förrätt och efterrätt. Ett mycket roligare koncept :) Vi hade med efterrätten.
 
En mysig och rolig kväll för både vuxna och barn. När vi började fira tillsammans tror jag bara det var ett eller två barn med men nu är de fem stycken.
 
Bordsplacering vid barnbordet
 
 
 
 
 
Förrätt: Löjromspizza med västerbottenost
 
Fläskytterfilé och kyckling med potatisgratäng, sås och sallad
 
Chokladpavlova med hallonsås och färska bär
 
Jag och Anna (alias kycklingmamman)
 
Vi blev lite galna vid tolvslaget.... hi hi....
 
Max också!
 
Nu blickar vi framåt mot detta år vi gått över till och jag ska skriva en årsresumé för 2016 som jag brukar göra här på bloggen, men först behöver jag fokusera på min lilla 4-åring!
 
Kram
 
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback