Astrid Lindgrens värld

2016-05-28 22:41:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Gokväll! Jag sitter i uterummet med infravärmen på och det är riktigt varmt och skönt. Har fört in bilder till datorn från vår tripp till Astrid Lindgrens värld. Vi har varit där torsdag till fredag denna vecka. Var så mysigt. Vi har varit där en gång tidigare och det var för exakt tre år sen. Då såg barnen ut så här:

Ja de har med andra ord växt lite sen dess!! Men nu tillbaks till årets tripp. Vi reste med våra goda vänner A (alias kycklingmamman) och D med barn. Och jag vet inte vilka som har haft roligast, de vuxna eller barnen. För vi har nog skrattat lika mycket allihopa. En mycket trevlig minisemester. Och en glad överraskning var att vi hade bokat stugor som var helt nyrenoverade. Stod tydligen på hemsidan nu men det såg vi inte när vi bokade i januari. Så här fin var vår stuga:

Där hade vi nog kunnat stanna några dagar. Vi grillade på kvällen och det gjorde många andra också vid sina stugor så det var riktig semesterkänsla. Men jag antar att ni inte bara vill se bilder på var vi sov och kissade utan bilder från parken såklart. Så här kommer några bilder från i torsdags, det vill säga innan vi sov i den fina stugan :)

När vi kom fram i torsdags efter några timmar i bil så började vi med teatern "När Emil fastnade i soppskålen"

Och lilla Ida hon åkte upp i flaggstången

Lina visar Max, E och O var hon brukar sova på natten

Och vi kikade såklart in i snickerboa också.

Sen blev det ett besök hos Pippi i Villa Villerkulla och vi fick se äventyret när Pippi räddade sin pappa från piraterna. Max passade på att besöka Hoppetossa efter teatern.

Ebba och Marcus framför Villa villerkulla

Jag slumrar lite i skolbänken

Max längst ner i källaren i Mattisborgen. Vad Marcus gör till höger i bild har jag ingen aning om. Ha ha....

Ebba kavat spatserar runt bland husen hos Kajsa kavat

Efter en mysig grillkväll.....

...så var det dags för alla små söta pirater att sova.

Sen laddade vi om för en ny dag som började med en härlig frukostbuffé.
Tror detta är D´s första omgång. Han vann helt klart ätartävlingen... hi hi....

När vi strosade runt på Bråkmakargatan stötte vi på dessa som undrade om de skulle ta med våra barn till barnhemmet.

Och sen sa vi killevippen och hamnade i en större värld

Och så lite mer Pippi-teater.

Och även ett besök hos Karlsson på taket.

Vi har kikat in i många hus. Stora som små. Här är Lottas hus och det röda bredvid är Tant Bergs.

Promenad nerför Bråkmakargatan strax innan vi började vår resa hem igåreftermiddag.

Ja allt ryms ju inte på bild. Men många fina minnen och upplevelser att bevara har vi med oss ♥

Vi får se när vi ses igen Astrid Lindgrens värld!