Soltimmar

2016-07-24 22:02:49 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej! Äntligen ska ett ordentligt blogginlägg skrivas. Min dator har krånglat senaste tiden och blogg.se har en ny app till telefonen som jag inte är riktigt vän med så har varit svårt att blogga nåt längre inlägg.
 
Så fantastisk denna vecka blev. Många soltimmar har det varit. Inte direkt några långdagar på stranden (förutom idag) men vi har varit iväg varje dag sen i tisdags och solat och badat några timmar per dag. Vår favvostrand som vi dessutom har närmast till ser inte likadan ut i år som annars då de sänkt vattennivån ganska rejält. Det ser egentligen ännu mer idylliskt ut med mer strand men är lite krångligare att bada. Så denna vecka har vi åkt till en annan sjö i närheten. Där finns det bryggor vilket barnen tycker är roligt. Men det är också mycket mer folk och vattnet blir djupt ganska fort. Så jag har inte direkt slappat i solen utan fått varit med barnen när de badat och hållt mycket mer koll än vad jag annars brukar jag. Solen ligger åt "fel" håll på den stranden så man har solen i ryggen när man tittar ut över vattnet vilket gett den positiva effekten att jag har fått snygg bränna på ryggen... ha ha.... :) Jämnade ut kroppens hudfärg idag då vi varit på en annan strand där solen är åt "rätt" håll.
 
Japp för idag har vi varit på heldagsutflykt. Vi åkte vid 9.30 imorse och var framme 50 minuter senare och sen åkte vi därifrån 17.15. Så många härliga soltimmar på en sandstrand vid en sjö i skogen med klart vatten. Ganska långgrunt och allmänt idylliskt.
 
 
 
 A-C och barnen var med också men de åkte hem strax före 15 för de skulle iväg på annat. Och efter att de hade åkt så låg Max i "däcket" och flöt runt större delen av tiden. Och så badade han emellanåt.
 
 
 
Oj så vi har badat. Och det har verkligen behövts för det har varit 28 grader i skuggan. Fick dock rapport från A-C att hon mötte regn och åska när hon var på väg hem och fick köra sakta på motorvägen för det var så mycket vatten på vägbanorna. Vi slapp regn och åska och hade fint hela eftermiddagen. Sanden var så varm att det knappt gick att gå på den. Sen blev det kvällsmat på Burger King innan vi kom hem.
 
Och hemma fick jag ett ryck och tog en promenad och gjorde styrkeövningar efteråt. Har fått in en fin rutin att göra det varje morgon men imorse blev det inte av eftersom vi skulle iväg.
 
Ja det blev en bra helg detta. Den började med tjejkväll med middag på Pinchos i fredags och avslutades med heldag på stranden. Inte fy skam ♥
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback