Första gången

2016-08-12 21:20:08 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej hopp så var sista semesterveckan gjord och semester 2016 är avslutad. Fast nu kommer ju helgen så räknar fortfarande att jag är på semester. Även om det inte blir nån lugn helg för vi behöver röja undan en del i (gamla) köket och jag måste kontrollera att allt har kommit med köksleveransen. Man har en vecka på sig att kontrollera att allt är med. Jag höll på i en timme igår bland alla kartonger men gav upp till slut så har några att leta efter men det får bli i helgen.
 
Ja som ni förstår har köket kommit. I onsdags kom leveransen... i ösregn. Skönt att det ingår att de som leverar tar in grejerna så jag behövde inte bry om mig om det.
 
En del av vårt kök
 
Känns verkligen som hösten kommit denna vecka med kalla kvällar och nätter och mörkt är det också. Tända ljus och mysa i soffan känns ju typ som det enda rätta. Marcus började jobba i måndags och barnen och jag har träffat en del kompisar under veckan. Tiden har gått lite för fort bara.
 
Det slog mig nyss också att jag gjort en del grejer för första gången den senaste veckan. Det är väl så livet ska vara att fast man närmar sig 35 så lär man sig nya saker:
 
- Jag har fotat mitt första bröllop. Tjohoo!! I lördags var jag med brudparet Therese och Erik från kl. 10.30-20.30 och fotade förberedelser, vigsel, porträtt, middag och fest. Det var riktigt roligt men oj så trött jag var. Och nervös också. Man vill ju verkligen göra ett bra jobb en sådan viktig dag. Jag har redigerat merparten av bilderna men har en del jobb kvar. Ett axplock:
 
 
 
 
Och sen till en andra förstagång:
 
- Jag har startat en egen instagram för mina foton. sara_fotar på instagram kan ni kika in på så får ni se ett urval av bilder som jag fotat på initiativ av mig själv eller av andra. Försöker lägga upp nån bild om dagen där från både nyare och lite äldre fotograferingar.
 
- Och sen den tredje förstagången. Denna trodde jag aldrig jag skulle göra: jag har börjat räkna kalorier i maten. Ja sånt har jag alltid föraktat! Men efter en sommar då jag tränat mycket och undvikit sötsaker i största mån så går jag ändå inte ner i vikt. Så nu blev det dags att prova nya metoder. Och jag trodde ju aldrig det skulle vara så roligt och vad mycket jag lärt mig på bara några dagar. Sitter inte och räknar ut allt själv för finns ju app för sånt så är "bara" att lägga in vad man äter och hur mkt av det. Det är ju absolut ingen svältkost. Man ska ju inte äta så mycket mindre än målet och det handlar ju om att få rätt fördelning mellan kolhydrater, fett och protein.
 
Nu ska jag unna mig att bara slappa. Har haft stresseksem senaste tiden och tror det beror på att jag vet att det är så otroligt mycket att göra med köket och jag är lite orolig för hur vi ska orka samtidigt som vi jobbar.
 
Happy friday!
 




Kommentarer
Jenny

Hej, har du slutat blogga? Var längesen du skrev något. Jag gillar din blogg och brukar kika in här emellanåt. Hoppas allt är bra med dig! Kram!

Svar: Hej. Va roligt att du saknar min blogg. Har inte tänkt att sluta men har bara blivit så men har tänkt mkt de senaste dagarna på att uppdatera så ska nog ta tag i det 😊
Sara

2016-10-11  /  11:22:46 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback