Begagnat vs. nytt

2015-03-31 20:45:54 ,   Mode/Kläder
Gokväll! Slår på stort med två blogginlägg samma dag efter en veckas uppehåll :)
 
Jag ska inte tjata på er om detta att jag tycker det är bra att handla begagnat, men jag tänkte bara visa hur mycket man får för pengarna. Den översta bilden är allt jag köpte på bytardagen i lördags och den undre bilden är två av barnens skor som båda är nyinköp.
 
= 1150:- (saknas en me & I-tunika på bilderna samt en Pomp de luxeklänning men de är inräknade i totalsumman)
 
 
 
 
= 1300:-
 
 
Egentligen skulle jag viljat visa med bild på nyköpta kläder istället men har inte så många sådana. Men känns bra att köpa så mycket "vanliga" kläder begagnat som möjligt så att man kan lägga pengarna på rejäla saker såsom skor m.m. Med vår vab-ekonomi senaste halvåret så är jag väldigt glad över möjligheten att köpa begagnat annars vet jag helt ärligt inte hur vi skulle har råd med kläder till barnen. Då kanske jag skulle vara tvungen att jobba mer.
 
Nej nu väntar snart hemmafinalen av "Biggest loser". Jag ska tända kandelabern och mysa ner mig i soffan.
 




Kommentarer

Absolut, håller helt o hållet med dig här! Och förrutom att rädda den egna ekonomin så bidrar man ju till att rädda miljön lite grann oxå! 😃 👌 /Anna (som tyvärr missade årets bytardag...)

Svar: Tummen upp!! Till hösten får vi hoppas du kan vara med!
Sara

2015-04-01  /  12:33:16 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback