Hoppas på snö

2015-12-16 15:59:25 ,   Allmänt/Vardagsliv
  
 
 
Hej! Är det dags att ge upp hoppet om snö till jul? Vi har haft kallt här några dagar och hade häromdan fin vit frost ute och det vore ju så fint om i alla fall det skulle kunna vara kvar. Men enligt prognosen ska det vara ca +6 grader och regn på julafton. Blää! Då är det bättre när det mörknar så man slipper se eländet.
 
Frostiga grenar häromdagen
 
Jag och barnen har kommit hem från förskola, skola och jobb för en timme sen. Barnen sitter och äter pepparkakor framför teven och jag hamnade här. Nedräkning till julledigt nu. 2 dagar kvar. Jag är sen ledig till den 29/12. Då jobbar jag två dagar och sen är jag ledig till 11 januari. Ska bli så skönt. Men har en del att fixa med på jobbet dessa kvarvarande dagar så att jag kan njuta av ledighet ordentligt sen.
 
Ingen rast ingen ro. Strax dags att plocka ur diskmaskinen och sen matlagning. Men ska nog bara lägga mig på soffan en liten stund......
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback