Fransk kycklinggryta

2014-10-24 09:45:24 ,   Mat och annat gott
 
Här kommer recept på en maträtt jag lagade förra veckan som jag tyckte var väldigt enkel och god :). Receptet är från arla.se. Det som är bra på den sidan är att du kan ställa in hur många portioner du vill göra. Jag brukar välja 6 portioner för då kan alla äta sig mätta och så blir det lite över till nästkommande dag också!
 (jag har gjort lite justeringar i receptet jag skriver)
 
  • 600 g kycklingfilé
  • ca 300 g champinjoner
  • Smör
  • 3 3/4 dl matlagningsgrädde
  • 1-1,5 hönsbuljongtärning (jag tyckte det blev lite väl salt med 1,5 men är ju en smaksak)
  • 3 msk mild senap
  • 2 pressade vitlöksklyftor
  • 1,5 tsk timjan
  • svartpeppar
  • Persilja till garnering (det hade vi bredvid för annars äter inte Max)
Skär kycklingen i strimlor och champinjonerna i bitar. Fräs dem i smör. Tillsätt grädde, buljong, senap och vitlök. Koka i ca fem minuter. Smaka av med timjan och svartpeppar. Garnera med persilja. Vi åt det tillsammans med kokt potatis men kan tänka mig att det passar med både potatisklyftor, ris och bulgur.
 
Smaklig måltid!
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback