Det där som är så tråkigt att köpa

2014-02-26 19:45:44 ,   Allmänt/Vardagsliv Inredning/Hemma hos oss
 
Aaah så skönt med kvällslugn. Spana in min nya pläd på bilden. Prickig såklart. Är köpt på ICA och är otroligt skön. Vi har bara haft tjocka fleecefiltar och det känns som denna tunnare (men faktiskt tyngre) blir bra nu när varmare årstider väntar. Och nej rubriken till detta inlägg syftar inte på pläden.
 
Jag har mått lite halvkass i ett dygn. Började igårkväll med att jag var så trött och frusen. Likadant inatt. Vaknade och frös och killade i näsan och ögon. Insåg att allergin gjorde sitt intåg med det vårliknande vädret igår. Idag har jag frusit och svettats om vartannat och haft lite förhöjd temp så kanske är nån liten bacill i kroppen. Nu ikväll känner jag mig dock bättre.
 
Men vi har inte legat på latsidan för det idag utan jag har gjort något som jag tycker är jättetråkigt. Något som jag inte gjort på nästan två år. Köpt jeans. Det var väldigt välbehövligt för man kan säga att min garderob behöver uppdateras BIG time alltså. Och byxor har jag haft brist på typ jämt eftersom det är så tråkigt att köpa. Men nu har jag ett par svarta och ett par jeansfärgade. Och tighta är de också. Kan ju inte bara gå runt i mina baggy jeans som är köpta innan jag blev gravid med Ebba som dessutom sitter för slappt nu för de har töjt sig plus att jag blivit smalare.
 
Nu hoppas jag att jag fortsätter att känna mig kry så att jag kan träna imorn. Min sista träning på dagtid :(
 
En kopp te, en semla, min nya filt, tända ljus, "Sveriges Mästerkock" och "Mia på Grötö". Ett vinnande koncept ikväll (om även en sovande Ebba ingår i kriterierna).




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback