Från en klatschig start till begagnade fynd

2014-04-23 21:49:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Barnen tidigare ikväll då de tittade på "Labyrint"
 

Tjolahopp! Det lät som en riktigt klatschig start på detta blogginlägg men jag har inte känt mig så klatschig idag utan väldigt trött och omotiverad till det mesta. Men humöret vände till det bättre på eftermiddan. En härlig sak med mitt jobb är att man aldrig riktigt vet hur en dag ska bli. Man har vissa planer och tankar men sen kan det som idag gå från att kalla den rosa såsen till lunchen för prinsessås till att hux flux befinna sig i ett litet Askungeprojekt när barnen klär ut sig och vi skådespelar tillsammans utifrån sagan om Askungen. Känner mig ganska nöjd med dagen trots att jag varit trött. Tror att pollenallergin är en ganska stor bov till min trötthet.
 
Den där avvänjningen jag nämnde igår började tvärt idag efter att jag vägde mig imorse och jag har gått upp 2 kilo under påsken!! Inte konstigt att jag känner mig lite pluffsig. Påskägget på jobbet har jag lämnat orört idag och ikväll tog jag en promenad när barnen hade somnat. Får väl se om jag orkar vara lika duktig imorgon. Jobbar nämligen kl. 8-19 då så känns som att det kan vara svårt att låta bli det där påskägget då....
 
Sen jag kom in från promenaden ikväll har jag försökt lära mig lite grunder i Photoshop. Inget lätt program men vore kul att använda det vid bildredigering istället för Picasa. Har lärt mig några funktioner så är i alla fall något att utgå ifrån. Några som läser här inne som använder ps? Något extra bra tips??
 
Nu kvällsomelett och sova. Är på sluttampen i en bok så ska försöka komma i säng strax så jag hinner läsa några sidor men om jag känner mig själv rätt så kommer nog ögonlocken falla ner ganska snabbt eftersom jag varit uppe sen 6 imorse. Förresten en sak till ville jag ju delge er. Fyndade på Bra & Begagnat idag. Inte barnkläder denna gång utan kläder till mig själv. Tre fina plagg för 65:-. Tror mitt konto jublade faktiskt.... eller ja de ynka 40:- som finns kvar där just nu i alla fall ;).
 
KRAM
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback