Fredagens bästa och sämsta

2013-09-06 21:46:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
 Äntligen fredag! Ett av två barn sover i alla fall. Max har svårt att slappna av. Han har lekt disco hela kvällen så han har väl fortfarande fredagsbeaten i kroppen =)! Ebba sover oroligt så jag får motion genom att springa upp till henne. Vi har sänkt hennes säng nu så det är ännu bökigare att natta om henne.
 
Nåja nog om våra barn som inte vill sova.
 
Igår kom min svärfar hit med ca 1 kilo kräftor som han fiskat. Han är allergisk så han kan inte äta dem så han delar ut dem istället. Dessutom hade han med ingredienserna som behövs för att koka dem: dillkronor, porter och salt. Det var första gången jag kokade kräftor men de blev riktigt riktigt goda. Så de har vi avnjutit ikväll. Tack snälla svärfar!
 
 

Bästa idag: Att Ebba somnade fort i vagnen på eftermiddan när hon och jag skulle gå och handla. Jag avnjöt en halvtimmes promenad i fin natur med en podcast i öronen innan vi gick till ICA. Och sen var de fantastiskt goda kräftorna förstås en höjdpunkt idag.
 
Sämsta idag: Alltför mycket tjafs med en trotsig femåring. Men dagen slutade bra på den fronten. Sen ogillar jag väldigt mycket att tant röd är på besök för andra gången sen Ebba föddes. Bläää!
 
Hoppas ni haft en bra fredag!
 
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback