Förvaringsproblem

2013-03-01 23:15:01 ,   Inredning/Hemma hos oss
Klockan 22.15 sov båda barnen! Då hade jag kämpat ett bra tag med en övertrött Ebba. Max somnade nån timme tidigare.
 
Vi har förvaringsproblem här hemma och faktiskt är det vårt kök som har dålig förvaring. Alldeles för dåligt med skåpsutrymme. Köksrenovering? Ja tack men det får dröja några år. Vi har dock ett ganska akut problem och det är att vi för länge sedan "växt" ur det skåp som vi har som skafferi. Vi har förvaringsburkar med mjöl, socker, ris, makaroner m.m ovanpå kyl och frys och det är helt ok men det känns inte riktigt ok att vi förvarar mikropopcorn, salta pinnar, nötter m.m i skåpet med mitt finporslin "Sundborn". Det skåpet börjar alltmer även det förvandlas till ett skafferi. När jag skulle ta ut en assiett därifrån häromdagen fick jag godis på mig som ramlat ur någon gammal påse i skåpet. Vi har också en del skafferivaror bredvid micron för de får inte plats någonstans. Vi behöver med andra ord även göra om finporslinsskåpet till skafferi. Och för att kunna göra det behöver vi ett vitrinskåp till vardagsrummet. I dagsläget har vi IKEAs billigaste (och fulaste) glasskåp med finglas och tårtfat i men vi behöver mer utrymme. Vill kunna ställa in fina formar och skålar och sånt där också. För nu är det bara inproppat i något skåp.
 
Planen har varit att köpa något som ska stå där vårt fula glasskåp står nu men vi har inte hittat något som är lagom brett dit. De flesta är för breda. Men nu har vi tänkt om. Eller jag har tänkt om men sålt in idén hos min man också. Vi slår på stort! Tar bort vår fotovägg i vardagsrummet och ställer ett vitrinskåp där istället och sen köper vi en tavellist att ha ovanför teven och ställer fotona där. Ut med glasskåpet och där får vår lilla expedithylla stå (den står för närvarande vid fotoväggen). Eventuellt vänder vi på vårt matsalsbord också. Sen så vill jag ha en stege bredvid vitrinskåpet. Men jag kom på att det kanske inte är direkt praktiskt när vi inom ett år kommer ha en liten tjej som ska lära sig krypa och gå här hemma men det är ju ett tag dit så det kanske blir en stege ändå. Det kanske är tur att skåpet just nu inte finns i lager på vårt IKEA-varuhus för annars skulle jag nog tvinga dit mannen i helgen. När jag har bestämt mig för något då ska det sjutton gå fort alltså!
 
 
 
 
Vitrinskåpet härifrån
Tavelhylla härifrån




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback