Tio-minuters-spa

2013-02-03 22:14:25 ,   Allmänt/Vardagsliv
Ja som småbarnsmamma får man snabba på ibland. Jag hade inte duschat på tre dagar och har hela dagen sett fram emot kvällsdusch med ansiktsmask, kroppsscrub, hårinpackning. Ebba var matad och skulle gosa med sin pappa. Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig för så fort jag stängt dörren till badrummet så började hon skrika. Jag tvättade rent min ansikte, scrubbade ansiktet, la på en lermask, in i duschen, schampo, hårinpackning, balsam, kroppsscrub, tvätta bort ansiktsmasken, torka av mig, bio-oil på magen, nattkräm i ansiktet, hudlotion på kroppen. KLAR!! Ebba skrek typ hela tiden men jag slog dövörat till. Sen så myste vi med amning. Båda nöjda =)!
 
Nu äter jag äggröra och avokado. Ebba är superpigg och pratar glatt med sin pappa. Hoppas hon snart är redo att sova för natten!
 
Imorn kör vi vardag igen. Jag, Max och Ebba här hemma. Bvc-besök står på agendan som tidigare måndagar!
 
Kram
 




Kommentarer
Mikaela

Vad bra att du kunde slutföra den efterlängtade duschen i alla fall.I bland måste man slå dövörat till en kort stund för att slutföra något.Tycker duschen är helig numera.Man har ju blivit expert på att multitaska :)

Svar: ja att duscha är fantastiskt skönt!
Sara

2013-02-03  /  22:50:15 
Anneli

Jag o lillan e på besök hos mormor o morfar då sambon e bortrest några dgr. Har siktat in mig på att ta ett bad ikväll då vi själva inte har badkar hemma. Får se hur långt bad lillan tillåter mig att ta ;-)

Svar: Lycka till ;)
Sara

2013-02-04  /  09:57:07  /  http://Vardagssaker.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback