Älskade barn

2013-04-16 21:54:24 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Älskade barn!
 
Visst är det bra konstigt att man saknar dem typ så fort de somnat? Eller okej det är ganska skönt att de sover men när jag ser dem på bild så här så vill jag bara att det ska bli dag igen. Nästan så jag längtar till inatt när det är dags för amning.
 
Nu ska jag äta något innan läggdags och försöka släppa stressen över oredan här hemma. Börjar fundera på vad vi gör för fel som ständigt har detta kaos. Hur ska man hinna med?! Och jag kan faktiskt inte svara sitta mindre vid datorn för jag sitter inte alls mycket. Typ en halvtimme om dagen.

Frustrerande.
 
Godnatt ♥




Kommentarer
Anna

Du är en sådan go mamma Sara, det kan ingen som läser din blogg undgå. Vissa dagar är helt enkelt bara kaos. Snart kommer sommaren och då blir allt enklare ska du se. Mindre vardagsstress, färre plagg att klä på när man ska ut, långa ljusa kvällar. Kramar

Svar: Tack snälla Anna =)!
Sara

2013-04-17  /  23:58:17  /  http://withlovefrom.blogg.se
Camilla

Hej, hitta in på din blogg igen. Va länge sedan jag va här sist o snoka runt =) känns skönt att det inte bara e jag som e dödstrött ibland o sitter i ett rörit hem. Själv försöker jag ränsa lite i våra föråd. Massa kartonger med saker man sparat på sig genom åren. Måste typ gå igenom allt för många saker har bara åkt ner i all hast vid flyttar o när man fick barn. Phu... Försöker organisera i röran o flyttar grejer från en karton till en annan. Vill hinna med så mycket o Sigrid känns som hon behöver mig så mycket. Nu har jag skickat med henne hem till mormor o morfar en stund. Ska gå o njuta av att raka benen o duscha i lugn o ro. Jag tycker det e lite svårt att be om hjälp ibland o Markus reser mycket i jobbet så jag får ta stort ansvar själv men idag ringde jag mamma o typ grät för hela köket va rappat med mat o mitt tålamod va slut. Har städat lite i köket o ska duscha rästen struntar jag i idag.
Visst e det underbart att va mamma men jobbigt ibland. Finns inge bättre en när Sigrid kommer o ska kramas o pussas o man verkligen känner att hon älskar en.
Kram

Svar: Du är så välkommen att "snoka" runt =)! Ibland måste man verkligen be om hjälp och man är ingen dålig mamma för det. Snarare en bra mamma som ju vill det allra bästa för sitt barn och en trött mamma med dåligt tålamod behöver få vila och då är det ju bättre att barnet får fulla uppmärksamheten av någon annan en stund. Att flytta är verkligen en ansträngning. Usch jag kommer knappt ihåg hur vi orkade när vi köpte huset för två år sen. Räddningen var nog att vi båda tog semester en vecka och därmed verkligen hade tid med flyttstädningen av lägenheten och att komma på plats i huset innan det var dags att jobba igen. Många tyckte nog det var slöseri med semesterdagar men det var så värt det!! Dessutom hade vi vänner och släkt som hjälpte oss både barnvakt, rensning, packning och så småningom även flyttlasset. Det är inte lätt att rensa och packa med en tvååring som packade upp typ allt man packade ner!
Hoppas du vilade ordentligt och bara rådde om dig själv nu. Sigrid är ju i en intensiv ålder. Det blir lite lättare sen när hon lämnar den värsta klåfingeråldern =) kram
Sara

2013-04-22  /  15:41:32 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback