Nya tider

2011-01-03 14:51:57 ,   Allmänt/Vardagsliv
Det är lite nya tider här hemma nu när jag bytt jobb. När jag jobbade på fritids jobbade jag ju nästan bara eftermiddagar men nu när det är förskola jag jobbar på så blir mitt schema lite mer varierat. Idag slutade jag 13.30. Helt underbart att åka hem när det är ljust ute. Jag hämtade Max och när vi kom hem så började han leka med lego på sitt rum direkt. Nu sitter jag här och äter rocky road och väntar på att risgrynspuddingen som jag rört ihop ska bli färdig i ugnen så att vi kan äta mellis.

Tror att jag kommer trivas mycket bättre med mitt nya schema än det jag hade i höstas då jag kom hem 17.30 varje dag (denna vecka är det dock specialschema där jag jobbar pga att det ju fortfarande är lovtider men nästa vecka börjar mitt riktiga schema).

Första dagen på jobbet gick bra idag, fast egentligen blir det nästa vecka jag börjar på riktigt för nu är jag på en annan förskola. Jag har dock sett och känt mig trött hela dagen för Max fick för sig att nattsudda mellan 1.30 och 3.30 så jag var vaken de två timmarna. Lär nog somna gott ikväll!




Kommentarer
Anna

Vad skönt med ett schema som är bättre :) Jag önskar att jag kunde ha bara dagtid för det är ju så skönt att komma hem och ha en del av dagen kvar.

Hoppas du kommer att trivas sen när du får börja på "din" förskola :)

2011-01-03  /  15:58:39  /  http://ambi.blogg.se/
Caroline, mamma till Wille

Vad skönt med lite varierande tider! Det kommer nog bli jättebra på din förskola sen.

2011-01-03  /  18:33:35  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/
Fia ♥

Hoppas att du kommer trivas på det nya jobbet! Hur gick det överlag idag? Mycket nytt att ta in?

2011-01-03  /  20:38:47  /  http://spegelreflex.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback