Trerätters i bilder

2010-01-03 21:23:06 ,   Mat och annat gott
Igår lagade jag trerätters till Marcus och mig. Blev smaskigt. Detta serverades (har konstaterat efter dessa foton att jag aldrig kommer att bli matfotograf fast jag har ju iförsig inte tänkt det heller. Huvudrätten ser inte ett dugg aptitlig ut):



Förrätt: Parmaskinka med inrullad pepparrotsost. Detta åt vi på nyårsafton men då med vitlöksost och det var så gott.



Huvudrätt: Potatistoppar (Gratinerat potatismos: fick idén från min mamma. Jag kunde dock inte ta ur dem ur formarna), sparris med smör och flingsalt, stekt rostbiff och grönpepparsås.



Chokladfondant (chokladbakelse som är lös inuti. Följde detta recept) med glass.




Kommentarer
Ingela

Ser gott ut! :)



Nä, vi har tyvärr ingen snö. Det försvann dagarna kring jul då vi fick plusgrader här nere. Innan hade vi ganska mycket snö. Vi lånar gärna lite! :)

2010-01-03  /  21:52:18  /  http://trebarnslandet.se
Jenny

Är absolut skvatt galen i choklad så den där fondanten måste jag bara testa att göra någon gång. Tack för receptet:o)



Kram!

2010-01-04  /  12:46:13  /  http://www.barnlangtan.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback