Julafton

2010-12-25 20:15:57 ,   Allmänt/Vardagsliv
Här kommer en bildkavalkad och lite ord till det från vår julafton! Några bilder är tagna av min kusin Matilda eftersom vår kamera la av under middagen och när tomten kom.



Morgonen började med att Max fick titta i sin julstrumpa och han blev mycket glad över att tomten kommit med paket till honom. Det var en polisbil i paketet och han lekte med den hela förmiddan.



Vid lunchtid åkte vi till min moster med familj där vi skulle fira tillsammans med min mammas släkt. Det är verkligen idylliskt att fira där för de bor så fint (i ett ombyggt gammalt hönshus).




Snöigt och fint ute på landet



Vi hade MASSOR av julmat! Detta är silltårta!




Och skinka såklart!



Kex, bröd och ostar.



Mera mat!




Efter maten blev det lite smått och gott.




Tomten kom på besök!



Juligt hemma hos min moster med familj. Vi hade precis haft julklappsutdelning när jag tog bilden så det är därför det är så tomt under granen.



Max öppnar paket! (min mormor och morfar hade köpt fel lego. Men vi sparar detta till Max blir lite större)



Hela tjocka släkten tittar på Kalle anka!



Min älskling och jag!



Sen så åkte vi hem till Marcus föräldrar där det direkt blev paketutdelning med tomte. Tomten gjorde dock en kort visit eftersom Max inte riktigt uppskattade hans sällskap.



Det är inte alltid lätt att öppna julklappar!



Sötnosen som fått en dammsugare



Jag fick bland annat tidningar och en prenumeration på Allt i hemmet.



Mycket papper blir det att städa =)


Kvällen avslutades sedan med lite mer julmat och senare på kvällen åkte jag på julnattsgudstjänst.




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback