Bara Sara

2009-10-26 17:50:36 ,   Allmänt/Vardagsliv
Läs inte rubriken som att jag är bar (alltså naken).

Med rubriken menar jag att idag har jag bara varit Sara. Bort från allt hemmaliv med blöjor, barnmat och nattningsrutiner. För någon timme har jag satts in i en annan verklighet som snart blir min.

Jag ska jobba lite grann nu i höst.

Känns läskigt, nervös, spännande och framförallt utmanande.

Har fått erbjudande om att vikariera som gymnasielärare i de ämnen jag är utbildad i under två veckors (50%) tid någon gång innan jul (antagligen). Vet inte när det blir eftersom jag ska vara vikarie under en föräldraledighet (de 10 pappadagarna).

Så idag har jag träffat rektor, läraren jag ska vikariera för (känner dock honom). Har gått igenom planering och lite sånt. Det blir antagligen inte de närmaste veckorna för bebisen är beräknad i december men man vet ju aldrig.

Måste alltid vara redo.... och förhoppningsvis ha något att undervisa om =)

Som sagt nervöst, men utmanande.

(detta är möjligt främst tack vare att mina svärföräldrar är lediga vissa vardagar och att min svärfar har ett flexibelt jobb som gör att de/han kan vara med Max. Dessutom är även min pappa ledig på vardagar ibland då han jobbar skift så vi får pussla med tiderna)




Kommentarer
emma - mamma till meja

Vad roligt :)

Du kan ju be att få en remiss till dietist, och bara disskutera igenom dina problem? Jag hade precis som du problem som störde vardagen mycket...

2009-10-26  /  18:14:57  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Japps vi kommer ta reda på könet även denna gång :). Nu när man vet att man kan så går det ju inte att låta bli ;)



Det är strl 80, så den var verkligen stor i storleken :)



Kram

2009-10-26  /  18:52:02  /  http://carpeannah.blogg.se/
Mamma Russin

he jhopp..

åhh så roligt , grattis.. :)

vi kommer ochså pussla lite nu innan jul med mormor och farfar så jag kan jobba lite jag med.. :)



toppen med lite extra inför julen,,

kramkram

2009-10-26  /  23:32:35  /  http://enburkrussin.se
Anna

Men varför kan inte pappan vara ledig? Så slipper ni pussla.

2009-10-27  /  07:20:54 
Anna

Vad kul :) Det är ju lite klurigt när man inte vet när det är aktuellt eftersom man måste säga till så pass långt innan på jobb om man ska vara föräldraledig. Skönt att kunna fixa det med svärföräldrar och din pappa :)Det är faktiskt skönt att komma iväg och jobba, i mitt fall plugga, när man varit föräldraledig så länge. Hoppas det kommer gå bra!

2009-10-27  /  07:37:54  /  http://ambi.blogg.se/
Sara

Så roligt! Du kommer klara det galant!

2009-10-27  /  09:27:26  /  http://www.mandasbutik.com
EVAMY - livet med Alva och hockeyspelarn

Gud vad kul att få jobba lite! Man behöver verkligen de där "Bara Sara" och inte vara bara mamma för en stund. Hur länge har du tänkt att vara mammaledig?

2009-10-27  /  11:14:55  /  http://evamys.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback