Vardagsrummet håller på att "grönifieras"

2009-01-25 18:19:25 ,   Inredning/Hemma hos oss
Har nu shoppat lite mer gröna saker till vardagsrummet. Allt är ifrån ikea. Har även köpt vitt tyg som vi ska hänga för vår stora bokhylla så det inte ser så rörigt ut här inne. Mormor ska hjälpa mig att sy, eller snarare hon ska sy =). Ska även bli lite vitt tyg över Marcus fula gitarrförstärkare. Bild på helheten får ni nog senare i veckan då vi förhoppningsvis köpt ny soffa och tyget framför bokhyllan är klart.

 

Tavlor! Det var en förpackning med tre kort och sen köpte jag de billigaste ramarna. Dock bara två stycken. Men funderar på att köpa en tredje för det blev lite tomt med bara två. Hade två tavlor hängandes innan på samma ställe så spikarna var ju redan uppe. De sitter lodrätt, alltså inte bredvid varann.

   

Den röda julfilten fick nu bytas ut mot en grön. Nya kuddfodral till soffan. De passade perfekt till gardinerna (som finns på bild i tidigare inlägg, titta under kategorin inredning). Och så en ljuslykta att ha på hyllan ovanför teven




Kommentarer
Emma

Det är så fint med grönt! Jag vill ha grönt i mitt sovrum. Har några fina tavlor från IKEA, som är gröna. Får se när jag får upp dom på väggarna =)

2009-01-25  /  20:10:08  /  http://emmasoderling.blogg.se/
Patricia

Nan 2 är dyrare men innehåller mycket mer. Det blir ca 7 liter av det istället för ca 3 liter som Nan 1. Tror det kostade nåt över 100 lappen. Provade idag men har inte märkt nån skillnad än.

2009-01-25  /  20:33:59  /  http://tricias.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback