Allt mitt är ditt eller?

2009-08-04 17:24:45 ,   Allmänt/Vardagsliv
Marcus och jag har varit gifta i tre år snart. Vi delar på allt och alla hans saker och pengar är mina och tvärtom. Skulle det inte vara så skulle jag vara skyldig honom en väldig massa pengar då jag just nu inte får någon inkomst alls medan han får så vi klarar oss bra.

Det jag skulle komma till var i alla fall att vi delar på allt och säger sällan ditt och mitt om saker i hemmet eftersom vi anser oss äga dem tillsammans oavsett vem som förde in dem i hemmet. Men ett undantag finns: våra datorer!

Vi säger min och din dator. Jag vill dock försöka ändra detta och kalla dem för den bärbara och den stationära. Men jag lyckas inte riktigt. Dock har jag börjat ta över hans dator...hm...just det...den stationära... . Det beror på att Sims är installerat där samt att den står i Max rum så det är så lägligt att sitta här små korta stunder och surfa när Max leker. Dessutom så surfar Marcus i explorer och jag i firefox så när jag går in i firefox så är jag automatiskt inloggad på bloglovin och facebook. Så praktiskt.

Men ändå så föredrar jag min dator. Alltså den bärbara.

Men vet ni va, just nu sitter jag vid hans dator.

Tror de kommer att fortsätta kallas min och din dator. Man kan inte lära gamla hundar att sitta helt enkelt.

Ni som är gifta eller sambo hur gör ni med ditt och mitt?




Kommentarer
Caroline, mamma till Wille

Vi har precis samma som er :) Datorerna är skillnaden här hemma också. Eftersom han lånar min macbook när han är iväg och fotograferar så har jag installerat Sims3 på hans. Rättvist tycker jag :)

2009-08-04  /  18:31:20  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/
Caroline

Vi delar på allt, förutom datorerna :P

2009-08-04  /  19:20:23  /  http://nindo.blogg.se/
emma - mamma till meja

Vi har allt tillsammans utom tre saker. Dator, mobil och bil :) Fast egentligen är ju båda bilarna våra, det är ju bara det att jag kör den ena mer och han den andra så därför blir det min och din...

2009-08-04  /  19:40:45  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Patricia- Mamma till Elina

Ja visst är det =)

2009-08-04  /  21:13:25  /  http://tricias.blogg.se/
sofia - mamma till maksim

Vi har bara EN dator och klarar oss bra med det...det trodde vi inte att vi skulle göra, men det går utmärkt...så det blir automatiskt VÅR dator - lovely! :)

2009-08-04  /  21:48:57 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback