Hyss

2016-03-13 15:23:02 ,   Allmänt/Vardagsliv
Bild från i somras
 
Och så var det söndag! Men helgen blev ju extra lång eftersom jag var hemma med snorig Ebba i fredags. Idag har hon börjat hosta lite mer så vi får se hur morgondagen blir. Hon har varit pigg och full med bus hela helgen så allmäntillståndet är det verkligen inget fel på. Detta har hon bland annat haft för sig:
 
- Tagit lotion på händerna och gjort handavtryck på spegeln. "Mamma titta mina många handar"
- Hon ville titta på påskäggen vi har (tomma). En stund senare hade hon tömt paketet med flingor och lagt flingor i alla ägg.
- Hon skulle leta sugrör igår i vårt allt möjligt skåp och fick syn på en del andra saker. Vi hade 35 julkort liggande på golvet sen samt många gånger fler små dekorationsstenar som hon satt och räkna och sorterade i färger (vardagsmatematik visserligen)
- När jag hade märkt en del kläder inför bytardagsförsäljning nästa helg så gick jag på toa och när jag kom tillbaks hade hon dragit bort flera tejpar av plaggen jag märkt.
- Hon har idag en tröja på sig med några stora turkosa paljetter på och hon har dragit bort hälften av dem.
 
Ja en helg med Ebba helt enkelt :)
 
Igår var det ju mellofinal och det blev att vi satt hela familjen i soffan för Ebba hade somnat precis innan det började men vaknade av hosta så hon fick komma ner igen. Vi åt grönsaker med dipp och kolacheesecake som jag bakade igåreftermiddag. Recept här!!
 
 
Och trots att barnen somnade efter kl.22 igår så vaknade både innan 7 idag.
 
Ja då är helgen snart slut och vi går mot en ny vecka.
 
Kram
 
 




Kommentarer
Maria Pettersson

Haha, så härlig liten tjej! Jobbar på förskola så vet vad du pratar om, så fort man vänder ryggen till, så är det kört! ;)

2016-03-19  /  13:03:36  /  http://headoverheals.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback