Barnfritt

2016-03-06 10:50:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej söndag!
 
Saknar det soliga vädret. Den grå himlen gör att man blir alldeles trött. Men min plan är i alla fall att alldeles strax gå ut på en promenad. Måste bara svida om från pyjamas först :).
 
Barnen har sovit hos sin farmor och farfar inatt. Max gick direkt upp till sitt rum och legot när de kom hem och Ebba är mammig och frågar var jag är bara jag rör mig nån meter här hemma. Det var välbehövligt att få vara barnfria några timmar. Mycket välbehövligt. Och att få sova utan någon som väcker en på nätterna och frågar när det är morgon, som säger att hon är hungrig eller ligger och sliter mig i håret för att hon drömmer. Nu har jag nog sovit 18 timmar totalt i helgen. Välbehövligt och skönt.
 
Men tillbaks till de barnfria timmarna igår. Middag på restaurang. Buffé med sushi och kinamat så båda var nöjda. Försökte undvika efterrätten men jag kunde inte låta bli att ta en friterad banan och lite glass. Sen hem till vänner för att kolla på mellon. Där bjöds vi på glassbuffé med hemgjorda glassar med smak av nutella, vanilj, turkisk peppar, mariannekarameller och hallon/geléhallon. Helt fantastiskt gott. Var en massa tillbehör också förstås (visste att det skulle bjudas på glassbuffé så därför försökte jag ju hålla mig undan efterrätten på restaurangen).
 
Efter mellon rullade vi hem mätta och nöjda. Några Vänneravsnitt och sen sov vi som klubbade sälar.
 
  
  
  
 
Nej då var det den där promenaden då :)
 
Trevlig söndag!
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback