Fredagsfys och pyjamasmys

2016-01-30 11:24:08 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej lördag! Det är mycket ovanligt men det har hänt: jag har blivit förkyld. Kanske lite förvånande att det är ovanligt eftersom jag jobbar med barn, men som tur är så är jag väldigt sällan förkyld. Men nu har snoret tagit tag i mig. Fast inte så kraftigt. Men man får väl va lite ynklig ändå ?! :)
 
I onsdagseftermiddag fick Ebba feber och hade ont i magen. Jag kände på mig ganska direkt att det var hennes periodiska feber eftersom hon brukar få ont i magen då. Det var dock fem månader sen hon hade den sist. Men vi provade att ge betapred (kortisontabletter) och efter tre timmar var febern borta. Vi var hemma i torsdags hon och jag men igår var vi alla iväg igen. Skönt att det inte var influensan för den verkar ju verkligen inte kul detta år alltså.
 
I torsdags var två av mina kollegor här på middag på kvällen. Härlig vardagslyx att träffas en stund utanför jobbet. Men jag vet inte vad som tog åt mig för jag fotade inte ens maten. Men jag bjöd på pastarullar med skinka, vitlöksbröd och chokladsufflé.
 
Fin ljuslykta och rosor som jag fick av A-S och L.
 
Och så kom vi då till fredag. Och jag önskar att det var jag som hade stått för fredagsfysen men det var Ebba. Hon började på gympa igåreftermiddag. Favoriterna var en rolig gunga, hoppa från en hög plint och sen att få dricka vatten ur sin Hello Kittyflaska.
 
Ebba stod alltså för fredagsfysen och Marcus och jag stod för pyjamasmyset. Blev så otroligt nöjd med min sköna pyjamas som jag fick hem förra veckan så jag köpte en till. Måste ju ha nån när den andra tvättas. Och även Marcus fick ett par pyjamasbyxor.
 
 
Nu pågår lördagslugn. Jag hänger i min pyjamas och barnen pysslar. Max totalt inspirerad av Art Attack på Disney junior och Ebba pysslar en kikare. Det var det enda pysslet jag kom på när hon bad om att få pyssla.
 
 
HAPPY SATURDAY
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback