Because I´m worth it

2016-02-16 10:16:21 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej tisdag!
 
Var på vårdcentralsjouren med Ebba i söndags eftersom febern kommit tillbaka. Men allt tydde på virus. Fick sjukintyg att skicka till försäkringskassan eftersom vi redan vabbat en vecka. Igår försvann febern under dagen och hostan var också bättre.... tills hon gick och la sig. Fy vilka hostattacker. Hon hostar så hon nästan får panik. Men det lugnade sig under natten. Feberfritt idag och knappt nån hosta alls än så länge men snorig. Men vågar man skicka iväg henne till förskolan imorn? Känns inte riktigt ok eftersom hon varit sjuk så länge. Men samtidigt tar det emot att vara borta från jobbet.... Nåja det blir nog att vara hemma för Ebba imorn med så hon blir ännu kryare. Just nu är hon så lycklig för vi ska åka och handla nu på förmiddan och hon har ju knappt varit utanför dörren på 11 dygn. Tar nog med egen vagn för vill ogärna att hon rör kundvagnar. Hon har "skrivit" en handlingslista och hittat några mynt hon ska ha med sig. Och sen en handväska såklart.
 
Ebba spanar in hennes och Max fotoböcker. Hi hi hon ser arg ut på bilden men det är hon inte, bara frustrerad för hon inte får loss boken.
 
När Max var liten tyckte jag det var mysigt att vabba. Han var oftast bara förkyld och sov och lekte bra ändå men för snorig för att gå till förskolan. Men nu tycker jag mest det är ångestframkallande. Vill bara ha vardag. Men jag har bestämt mig för att det måste bli en bra dag ändå. Så har lyxat till starten på dagen med ett glas färskpressad apelsinjuice. Och jag hoppas på att ICA säljer sushi idag. Because I´m really worth it ♥.
 
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback