Nu är glada julen slut slut slut.....

2016-12-29 15:45:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej! Ja nu är julen slut men vi är glada ändå. Lediga mellandagar tillsammans är inte fy skam. Marcus jobbade i förrgår och igår men nu är vi lediga tills på onsdag då jag jobbar. Otroligt skönt och välbehövligt.
Julafton firade vi här hemma tillsammans med Marcus föräldrar och bror. Mycket smaskig julmat, exalterade barn och en viss procent av tomteångest hos de båda barnen. Längtan var stor när det smög runt nån med vitt skägg i trädgården efter att Kalle Anka hade avslutats på teven.
 
Ebba tyckte det var roligt att posera vid granen :)
 
Dukat för julmat
 
 
 
Mums....äntligen julmat
 
Ebba smaskar julgodis med sin farfar och farmor
 
Ho ho....någon smyger runt i trädgården
 
 
När tomten hade gått hjälpte Max till att dela ut julklappar
 
Lycka är att få det man önskat sig
 
Julafton går mot sitt slut ♥
 
Barnen blev nöjda med sina julklappar och vi vuxna också :). Jag hade beställt biljetter till mig och Marcus till Danny Saucedos krogshow i vår så det blev han riktigt överraskad av. Ska bli roligt med en Stockholmsweekend att se fram emot.
 
Juldagen tillbringades också här hemma med besök av min mormor och morfar och sedan vännerna A-C och M med barn. Vi smaskade återigen julmat och till efterrätt saffranspannacotta. Till det drack vi pepparkakslatte (ett mycket gott tips).
 
 
När annandagen kom var det dags att fira jul igen. Denna gång tillsammans med Marcus syster med familj (och Marcus föräldrar + bror). Kalkonmiddag och sen kom två tomtar. Till de flesta barns lycka men till Ebbas förskräckelse!! Ja även om hon vet vilka som gömmer sig under maskerna så blir hon rädd ändå.
 
Ebba med lillkusin E vid granen innan tomtarna kom på besök.
 
I förrgår, alltså dagen efter annandagen, hade vi ett gäng kompisar här på julfika. Mycket trevligt att träffas när man inte ses så ofta.
 
Ja och nu rullar mellandagarna på. Både Marcus och jag har skaffat gymkort och i förmiddags var vi och tränade tillsammans. Tidigare dagar har jag tränat med A-C. Och ikväll väntar barnfritt då barnen ska sova hos mina föräldrar och Marcus och jag ska på bio och äta mat. Sen så tittar vi på en massa avsnitt av Solsidan också och äter lite för mycket julgodis. Det är jullov det ♥
 
 
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback