Vardagens magi

2015-10-20 11:39:18 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej tisdag! Ja ibland är det allt lite magiskt med vardag och särskilt nu på hösten tycker jag. Den där känslan när man alla sitter vi bordet och äter mat på kvällen med tända ljus. Alla med olika upplever under dagen och barnen berättar om sin dag och vi berättar om vår. Sen kvällslugnet när barnen sover och allt bara känns så lugnt och tyst.
 
Ja detta reflekterade jag kring igår under min jobbeftermiddag. När jag kom hem möttes jag av dukat matbord och snorig och hostig Ebba. Japp ytterligare en förkylning. Allt är inte magiskt med vardagen med andra ord. Så idag myser vi här hemma. I eftermiddag kommer svärmor en stund så jag kan smita iväg till frissan.
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback