Julfix

2015-10-31 13:36:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej hopp lördag! Dagen började som vanligt här hemma. Barnen vaknade runt kl. 6.00. Mamman vill soooova! Pappan går ner med barnen till teven och går sen och lägger sig igen. Vi somnar om. Vaknar efter några minuter av att barnen bråkar med varandra. Pappan går ner och sätter sig vid teven med dem. Lugn och ro i huset. Mamman somnar om igen. Vaknar efter nån timme när övriga familjen lämnat teven och barnen börjar leka högljutt i större delen av huset. Dags att gå upp. Jag trivs väldigt bra med att ha vårt sovrum i allrummet på övervåningen MEN jag trivs mindre bra med det på helgmornar. Då skulle jag vilja ha en dörr att stänga så jag fick sova. Fördelen är ju att man kommer igång på dagen. Denna morgon var det egentligen ingen skada skedd för jag somnade 21.20 i soffan igår och vaknade sen för att gå upp till sängen och somna om så sömnkontot är relativt återfyllt efter veckan som varit.
 
Tänk att det är mindre än en månad till 1 advent. I LOVE IT!! Hoppas och tror att jag ska vara ledig mycket i jul och ser verkligen fram emot det. De första julklapparna är redan inköpta och häromdan beställde jag kuddfodral från HM till soffan.
 
I like it :)!
 
Som sagt ser verkligen fram emot tiden som ligger framför.
 
Men först måste jag reda ut detta med mina ögon. Jag tycker inte att glasögon hjälper alls. Bara typ när jag tittar på mobilen och håller den väldigt nära. Men för övrigt så blir jag jättetrött i ögonen och snurrig av att ha glasögonen på mig. Även så här vid datorn :(.
Nu fortsätter lugna lördag och ikväll blir det middag ute med tjejkompisar.
 
Kram
 




Kommentarer
Anonym

Så snygga kuddar!
Mvh Mamma

Svar: Du får beställa likadana :)
Sara

2015-11-02  /  07:33:36 
Emma

Nya glasögon har lite invänjningstid även för inbitna glasögonormar som mig själv. Första 1-2 veckorna är det lite som en billig fylla (eller skitdyr, beroende på hur man ser på det). Sen har liksom ögonen vant sig. Håll ut lite till, men blir det inte bättre om en vecka så gå tillbaka till optikern!

Svar: Tack! Jag ska vänta nån vecka till och se hur det blir :)!
Sara

2015-11-02  /  21:02:18 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback