Fredagsrys

2015-10-23 20:32:28 ,   Allmänt/Vardagsliv
Höstlovet har börjat! En här i familjen har i alla fall höstlov och det är Max som ska vara ledig från skolan hela veckan. Han ska tillbringa några dagar hos sina kusiner många mil härifrån. Han tycker det ska bli jätteroligt och spännande. Marcus och jag tycker det känns konstigt och ovant att han ska vara borta några dygn men vi vet ju att han vill! Superkul för han och kusinerna att få leka, leka, leka. Dessutom ska Max få åka tåg vilket han inte gjort så många gånger och dessutom inte så många mil de gångerna.
 
Fredagsrys syftar på barnprogrammet Familjen Rysberg som jag spanade på lite förut och även på att det nog är väldigt vanligt med halloweendisco ikväll. Så även på Max skola. Jag tycker inte om Halloween. Inte ett enda dugg men nog om det. Max ville gå på discot och träffa sina kompisar och det fick han. Marcus var med honom. Max skola gick idag ut med information att på grund av det som hände i Trollhättan igår så förbjöds barnen på discot ha masker eller låtsasvapen. Ett beslut jag verkligen gillar. Tydligen hade föräldrar från klassen som ordnade discot även kontaktat polisen på orten för att be dem ha lite uppsikt över discot. Hemskt att det ska behöva göras men ger en lite mer trygghet. Fy det är en hemsk tid vi lever i. Max klädde ut sig till Batman med cape. Inga blodiga ansikten här inte.
 
 
Ebba klädde ut sig lite här hemma i ny hatt från sin mormor och några gamla glasögon och så BatmanDiscoMax
 
Idag har Ebba varit feberfri men snorig och lite hostig. Vi hade en lugn förmiddag här hemma och sen åkte vi till mamma där hon bjöd mig på lunch och Ebba lekte. Och oj vilken lunch.....
 
Havskräftor och rödbetor, chevre, päron och valnötter. En "vanlig" sketen fredagslunch ;)!
 
Hädanefter får jag planera mitt vabbande efter mammas lediga dagar. Hi hi... :)
 
Nej nu blir det fortsatt fredagsmys här hemma. Inget rys här inte!
 
Kram
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback