Bättre begagnad?

2015-02-22 21:21:00 ,   Allmänt/Vardagsliv Mode/Kläder

Lilla Ebbis som skulle kunna gå modevisning för att visa hur fin och söt man kan va fast man endast har kläder på sig som är köpta begagnat (skorna är det enda på bilden som är ett nyköp) :) Och ja det är en Me & I klänning hon har under kappan. Den köpte jag för 40:- på en bytardag i höstas. 
 

Men varför går tiden dubbelt så snabbt på vardagar som på helger?! Nåja det har i alla fall varit en riktigt bra helg. Var supermysigt att vara iväg igår bara Marcus och jag. Lite shopping, plankstek med oxfilé och bion "Micke och Veronica". Sen melodifestival och tre avsnitt Vänner när barnen somnat. Och så alldeles för mycket godis......
 
Förresten har jag berättat om ett typ av nyårslöfte jag har? Jag blir lite skrämd av all denna konsumtion som pågår runt oss. Jag erkänner att jag själv blir mycket glad över att köpa fina saker (är faktiskt ganska nykär i en kandelaber som jag köpt idag. Bilder kommer imorgon) men eftersom vi alla handlar så mycket prylar och kläder så finns det en stor chans att hitta mycket begagnat. Ett mål jag har är att jag ska köpa 2/3 av mina och barnens kläder begagnat. Det är absolut inget orealistiskt mål om jag ser till det senaste halvåret. Sen i augusti har jag köpt två tights, en behå och en tröja till mig nytt i affär medan jag nog köpt ca 15 plagg begagnat från Bra och begagnat samt från kollegor som sålt av kläder. I Ebbas garderob är minst 3/4 köpt begagnat och i Max garderob något mindre. Jag vill att grunden till barnen ska vara begagnade kläder och sen väljer man ut vad som behöver satsas på nytt. Köpte exempelvis skaljacka på KappAhl till Max igår. Jag tror inte att nån tycker att mina barn har utslitna och fula kläder. Utan det mesta är nästintill i nyskick när jag köper det MEN de har mindre gifter i sig....
 
Bara lite kvällstankar från mig.
 
Nu ska jag och Marcus titta på "Vänner" och äta lite glass och fira att det nu gått 11 år sen vi blev ett par ♥
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback