Juldagen och annandagen

2015-12-27 12:29:20 ,   Allmänt/Vardagsliv
Nu är glada julen slut slut slut.....
 
Ja juldagarna är i alla fall över. Men jag är ingen som plockar bort julsakerna direkt som jag brukar se på sociala medier att en del gör direkt efter juldagarna. Nej jag vill håll i julstämningen ett tag och kommer nog plocka bort allt lagom till vi börjar med vår vardag igen den 11 januari.
 
Vi har haft två ganska lugna dagar förutom en timme igår då jag fick för mig att kika in på mellandagsrean när jag ändå var på väg in till stan för att hämta min bror med sambo. Puh....VAD MYCKET FOLK! Och alla dessa stackars barn som föräldrarna släpade dit. Jag hann in i en affär och köpte en outfit till Ebba som hon kan ha på nyår och födelsedagen. Sen köade jag i 30-40 minuter för att betala det och sen åkte jag!!!

 
På juldagen, den stora lekdagen, byggde vi ihop barnens Bamsevärld som de fick i julklapp och sen lekte de med det en hel del innan vi fick mysigt fikabesök av vänner på eftermiddan. Efter det tog vi en promenad hela familjen innan vi åt upp resterna från julbordet. Marcus och jag höll oss sen vakna en hel film. Vi såg "Micke och Veronica" som jag köpte strax innan jul. Den rekommenderas. Vi såg den på bio i början av året.
 

Igår, annandagen, sov jag läääänge för Ebba stökar på nätterna. Drar mig i håret och ska typ ligga på mig och sova så jag blir minst sagt störd i sömnen. Sen var det ju som sagt den stressiga timmen på rean innan vi åkte på fika hos min mormor och morfar. Film igårkväll igen men då sällskap av Ebba som vaknade kl. 21 och absolut inte kunde somna om utan att gosa med mitt hår. Så hon fick ligga bredvid mig i soffan så att jag kunde titta på film.
 
Idag väntar firande av min brorsson som fyllde 6 år på julafton.
 
Kram
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback