Tack kortison och solen

2015-08-23 21:28:14 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej! Vad härligt det är när det småhettar i ansiktet från solens strålar idag. Älskar denna augustivärme! Men jag tror att det kanske kan ha varit årets sista dag med sol och bad på stranden idag. Men man vet ju aldrig. En fin avslutning blev det i så fall. Först några timmar med barnen på stranden och sen jag och min vän A-C utan barn på annan strand i 1.5 timme. Lyx att bara få sola och prata utan att höra någon ropa "mamma" en enda gång. Eller nåja vi hörde några ropa "mamma" men det var ju inte oss de ropade på :).
 
 
Vi insåg dock att vi börjar bli gamla för att ligga på ett badlakan på en klippa är inte det skonsammaste för kroppen. Var svårt att ta sig upp sen. Hi hi :)
 
 
Denna helg blev ju så mycket bättre än vad jag trodde kl. 6 i fredagsmorse när jag vaknade med nackspärr några timmar efter att vi tempat Ebba med 38.7 samt att jag hade haft ont i magen hela kvällen innan och sprungit på toa för att jag ätit rå rödlök. Japp den periodiska febern var ett faktum. Fem veckor sen sist. Denna gång var det dock dags att prova kortison som läkaren vi träffade i juni skrivit ut. Periodisk feber är ett inflammatoriskt tillstånd och kortison har ibland god effekt att ta bort febern men den kan dock återkomma fortare än annars. Jag gav Ebba kortison kl. 10 i fredags och kl. 15 på eftermiddagen var febern puts väck. Vi har sen gett en mindre dos igår och en ännu mindre idag enligt ordinationen. Nu får vi se när den återkommer men även om det skulle bli snart så är jag väldigt glad för att vi fick denna helg med sol och bad. Dessutom var jag och Marcus ute och åt mat i fredagskväll så väldigt glad att även det blev av.
 
 
 
Och så avslutade vi idag med äta grillat ute på vårt trädäck i kvällssolen. Ebba som äter väldigt dåligt just nu åt dock bara sås!
 
 
 
Tack kortison och tack solen för en fin helg ♥




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback