Världens bästa mamma-pris

2015-04-19 21:16:34 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Gokväll! Vilken solig och fin dag det varit idag. Insåg dock nu att jag inte fotat en enda bild ute på solen idag. Men upplevde den helt enkelt istället.
 
Vi har varit trötta idag och jag har nog inte vunnit nåt "bästa mamman"-pris idag direkt. Men det blev en bra dag i alla fall trots att Marcus och jag näst intill känt oss som i koma. Min mamma kom hit på eftermiddan och vi satt och pratade i varsin solstol medan barnen lekte. Sen åkte vi spontant till IKEA och småshoppade lite. Och jag fick återigen bevisat att jag har världens bästa man som då passade på att ta med Ebba, Max och Max kompis på cykeltur.
 
Trots två envisa barn, mycket tårar och känsloutbrott hos dem under kvällsmat och lek efteråt så slutade kvällen så där supermysigt som man bara vill att den ska sluta. En glad Ebba som lekte med sina dockor i uterummet och en fantastisk Max som spelade ett parti schack med sin pappa. Tycker det är häftigt att Max lärt sig spela schack i skolan. Vi vill köpa ett ordentligt schackbräde till honom men så länge så är han nöjd med det lilla "bärbara" som han fyndat på Bra & begagnat.
 
När barnen lagt sig så gick jag ut på min dagliga promenad. Nu har jag lyckats att gå en halvtimme om dagen i två veckor (haft vilodag båda lördagarna pga bröllop och kalas). Och med tanke på att jag innan det tog typ en promenad varannan vecka så är ju detta upplägg myyyyycket bra för min kropp. Och vet ni? I torsdags när jag tog på mig jeans vilket jag då inte hade haft på en vecka pga mysbyxvab och tights så kändes de helt annorlunda och jag tror faktiskt att mitt midjemått minskat lite. Känner mig inte alls lika svälld längre och har dessutom haft mindre huvudvärk. MEN jag måste planera noga för att få till promenaderna för jag är min egen värsta fiende. Så innan varje vecka börjar måste jag grovplanera när jag ska promenera på dagarna (morgonen de dagar jag börjar jobba senare, rasten eller på kvällen). Annars skulle det bli att jag på kvällen bara konstaterade att jag inte hann.
 
Ursäkta "nakenchocken"!  ;)
 

Nu väntar soffmys med nybakat fröknäcke och imorn kickar vi igång vardagen igen och jag känner mig opepp men bara att kasta sig in i veckan.
 
Kram
 
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback