Lugnet

2015-04-08 20:49:48 ,  

De senaste veckorna har det varit ganska mycket på kvällarna. De två veckor som var innan påsk var jag eller Marcus borta varje vardagkväll. Denna vecka är däremot lugn på kvällarna. 

Jag har tagit tag i min dåliga kondition o bristande motion. Kläder är inte så smickrande längre. Särskilt runt magpartiet så måste försöka komma igång lite. Har bestämt mig för att röra på mig 20-30 minuter per dag. Högre ambitioner än så kan jag inte ha för då blir det inget av det. Idag fick Ebba åka med bakpå cykeln och så cyklade jag en halvtimme innan det var läggdags för henne. Skönt att kunna motionera tillsammans med barn så att inte egentiden på kvällen går åt till det. Sen när barnen hade somnat har jag lyssnat på podd och hängt tvätt. Och nu några minuter bara unna sig att sitta här i soffan i lugn o ro utan tv o bara slösurfa på mobilen och skriva detta inlägg. 

Ja lugn och skön kväll med andra ord. Laddar krafter inför imorn då jag ska jobba lite extra och stänga på jobbet. 

Kram




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback