Årets första bad

2014-05-25 11:22:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
 Värmeböljan verkar vara över för denna gång. Tre dagar med nästan 30 grader i skuggan har vi haft. Det mynnade ut i ett rejält skyfall med åska och blixar igåreftermiddag. Då hade vi precis kommt hem från mina föräldrars torp. Det började vräka ner precis när vi parkerade på garageuppfarten. Marcus kastade sig ur bilen och slängde in tvätten som hängde ute. Barnen och jag satt kvar i bilen medan regnet fullkomligen vräkte ner. Stundtals var det inte ens droppar utan som om någon hällde en stor hink med vatten över bilen. Ganska häftigt egentligen.
 
Men som sagt var vi i mina föräldrars torp några timmar innan ovädret. Och det blev årets första bad!! Max var först i och sen Marcus. Ebba var eld och lågor och skulle absolut i hon också. Verkar som hon är en riktig badtjej. Och i kom hon. Även jag lyckades doppa mig och låg nog dessutom kvar i vattnet i nästan 10 minuter. Barnen hade kunnat bada ännu längre om de fick bestämma. Sen åt vi lunch och solade lite innan åskan började höras på håll.
 
 
Gårdagskvällen avslutades på bästa sätt med att Marcus och jag åt Cesarsallad när barnen somnat och tittade på filmen Kärlek deluxe. Och denna mors dag började på ett bra sätt med sovmorgon.
 
Planen för idag är att städa här hemma. Får se hur det går. Det är ju SÅÅÅÅ tråkigt.
 
Kram
 
 
 
 




Kommentarer
Mammatea

Lite för kallt med bad för min smak men det ser mysigt ut.

2014-05-25  /  18:21:23  /  http://mammatea.se
Anna

Ser mysigt ut i vattnet men för min del (jag är badkruka) är det nog för kallt än :P

2014-05-25  /  21:11:57  /  http://annastankehorna.blogspot.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback