Redigering

2014-07-27 13:12:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Jag har ju nyligen börjat använda photoshop. Lärde mig lite enkla grunder genom Emelie Ohlssons webbkurs julpaketet som jag köpte i januari. För ett tag sen släppte hon kursen Photoshopkärlek
och förra helgen hade hon rabatt på den så då kunde jag inte låta bli att köpa den. Än så länge har jag bara skummat vissa avsnitt men har redan lärt mig en hel del. Både i Camera raw och i själva Photoshop.
 
Häromdan provade jag klonverktyget för första gången. Gav mig väl inte på det lättaste men resultatet blev okej. Jag var inte supernoga heller så kedjorna på gungan ser lite skeva ut. Men var mest på skoj.
 
Ja som ni förstår har jag tagit bort skylten och bjälken + tak. Och sen redigerat bilden lite i färgerna.
 
Det är kul att sitta och leka med bilderna och exprimentera. Problemet är ju att ju mer jag lär mig så vill jag ju redigera om alla bilder jag har. Då skulle jag nog få ta tjänstledigt från jobbet eller nåt....
 
Några andra exempel på att lite enkel redigering (tar bara någon eller några minuter) gör bilderna så mycket bättre (tycker jag i alla fall).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer
Fia - mamma till Isac

Att fota i RAW o sen kunna ljusa upp "på riktigt" gör jättemycket!!
Jag är dock så oändligt dålig på att använda kameran.. Den ligger på hyllan... Dyr som skrutt var den att köpa o objektivet lika så, men med de bra mobilkameror som finns idag så glöms den bort :(

Svar: ja jag trodde inte det skulle vara så stor skillnad att fota i raw som det faktiskt är!! På de flesta bilder gör jag knappt nåt i ps sen
Sara

2014-07-27  /  15:03:11  /  http://fiacaroline.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback