Winter wonderland

2014-01-12 18:53:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Äntligen snö och vinter! Det är ett riktigt fint vinterlandskap ute. Känns dock lite trist att plocka bort alla julsaker när snön väl kommer.
 
Idag har jag mest tagit det lugnt men var ute i snön en stund hos mina föräldrar där vi var och fixade några saker och skottade lite. De är i Thailand. Kallt för dem att komma hem till dessa minusgrader om bara nån dag.
 
Max var hos sin kompis S så han var inte med. Ebba hade med sin pulka som jag drog henne i medan Marcus skottade. Hon tycker det är jätteroligt. Men det är en frusen liten tjej vi har. Trots tjocka ullsockar och vinterskor var hon kall om fötterna när vi kom hem. Till nästa vinter kommer vi nog behöva skaffa de varmaste vinterstövlarna man kan hitta till henne.... ja vilka det nu är! Max har alltid varit varmblodig vilket är så skönt för jag behöver aldrig oroa mig för att han ska bli kall.
 
 
 
Nu är snart denna vecka slut och det är dags att ladda för en ny.
 
Jag är inne i en period då jag funderar mycket. På smått och stort. Allt och inget. Det börjar kännas att föräldraledigheten lider mot sitt slut och det känns faktiskt ganska ok. Kände veckan som var att det ska bli roligt att göra något annat snart. Och särskilt nu när Ebba börjar bli väldigt klåfingrig och busig .... ;)
 
 
 
 




Kommentarer
Mammatea

Fina vinterbilder!

Svar: Tack! Det blir så fina bilder i ljuset av snön
Sara

2014-01-12  /  19:39:53  /  http://mammatea.se
Beatrice

Det blir bättre med fossingarna nästa år när Ebba rör sig på ett annat sätt!

Svar: ja vi får hoppas på det :)
Sara

2014-01-12  /  19:58:13 
Linda

Åh så mysigt med snö! Leya är likadan och är alltid kall om fötterna oavsett vad för skor & strumpor hon har.

Svar: ja det är jättemysigt med snön! Dock kallt för nu är det -12 grader ute. Usch va jobbigt att hon alltid är kall om fötterna. Vi har ju sluppit det problemet med Max. Han är alltid så varm och go!
Sara

2014-01-12  /  21:33:29  /  http://familyspace.blogg.se
Sara

Har en liten pojke på 2 år som fryser av minsta lilla. Var lite orolig för att han skulle frysa nu i vinter men köpte Viking kängor till honom och dom är så bra, han är alltid varm och go! Ett litet tips bara :)))

Svar: Tips är alltid bra! Tack :)
Sara

2014-01-13  /  23:27:45 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback