Med hopp om vår

2014-02-17 13:39:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
 
 
Men var kom detta fantastiska väder ifrån? Solen strålar in i alla fönster här hemma och det är fantastiskt skönt ute. Har dörren öppen till uterummet och hör svaga vindpustar och billjus. Satt en stund med min tekopp i uterummet och Max är där och leker nu.
 
När Ebba vaknar ska vi gå ut på lite utflykt och äta mellis ute.
 
Lite sorg fyller mitt hjärta över att jag ska börja jobba om två veckor och inte kommer att vara hemma hela dagarna den fantastiska årstid som väntar. Men jag unnar verkligen Marcus att få det. Förhoppningsvis lär sig Ebba att gå snart så de kan vara ute mycket i trädgården. Misstänker dock att den lilla damen med glädje kommer att vilja provsmaka på det mesta utomhus: grus, jord, grenar.....  Är glad att jag har ett jobb som innebär mycket utevistelse. Ska nog allt komma lite fräknar på denna frökens näsa i vår :)
 
Nu ska man väl inte ta ut våren i förskott men detta solsken ger hopp och en "teaser" på vad som komma skall!
 
 
 




Kommentarer
Linda

Vi har liknande väder här, riktigt härligt!!

2014-02-17  /  15:00:37  /  http://familyspace.blogg.se
Mikaela

Jag börjar också jobba om två veckor (har redan tjuvstartat med två helger) och det känns en aning vemodigt.I går hade vi vår i luften här och jag tröstade
mig med att vi går åt ljusare tider.Hade nog känts tyngre om hela vintern låg framför en.

Svar: ja så är det ju. Det hade känts tyngre om en mörk vinter väntade. Vad jobbar du med?
Sara

2014-02-18  /  07:28:50 
Mikaela

Jag jobbar i hemtjänsten.Har redan tjuvstartat och arbetat 3 helger så jag vet lite vad som väntar.Den nya stora utmaningen blir lämning och hämtning på två ställen,förskola och skola.Skönt att din man är hemma ett tag.När är det tänkt att Ebba börjar förskolan?Kommer hon gå på samma som Max?

Svar: Ebba kommer börja i slutet av augusti. Då börjar Max förskoleklass. Hon kommer antagligen inte gå där han gått utan vi kommer att önska en annan i första hand men i andra hand den han har gått på.
Sara

2014-02-24  /  16:19:29 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback