Kvalitet eller kvantitet?

2014-02-20 21:28:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej alla i torsdagskvällen! Jag sitter här och äter en ny müsli som jag precis köpt. Jag gillar inte russin och det är inte lätt att hitta en müsli som som inte innehåller det. Köpte i alla fall en med tranbär och pumpafrön från Icas gott liv-serie. Den var god! Hade dock gärna haft lite nötter i också... men men jakten på den perfekta müslin fortsätter. Någon som har bra tips? Vet ju att man kan göra egen men jag orkar inte riktigt finna tiden till det.
 
 
Bild från igårmorse innan Marcus gick till jobbet
 

Idag har jag varit och tränat igen och barnen var med. Arm- och magpass var det ibland och oj så tungt det var för armarna. Riktigt kände hur musklerna växte :) Efter träningen åkte vi och åt sopplunch och sen hem för att Ebba skulle sova.
 
Jag har så dåligt samvete gällande att Max inte får göra något extra så här på hans sportlov. Detta är ju en nackdel med att ha flera år mellan barnen. Han och Ebba är ju i väldigt olika faser på det sätt att det är svårt för mig att själv göra aktiviteter med dem som är mest anpassade för Max. Hade så gärna gått på bio med honom idag vilket jag planerade för imorse och kollade upp när filmen skulle gå. Men Marcus, som slutade tidigt idag, är förkyld och har ont i halsen och kände att han inte orkade vara hemma själv med Ebba undertiden. Dessutom vill vi ju inte att han smittar henne heller. Men jag kom att tänka på i eftermiddags att även om jag känner dåligt samvete över  att han inte får nån kvalitetstid med en av oss och göra något som bara är tänkt för honom så har han ju otroligt mycket kvantitetstid med mig och det har han ju haft ända sen jag gick hem på föräldraledighet och det är ju egentligen värt mer.
 
Imorgon ska han i alla fall få åka skridskor. Jag kan ju inte vara på isen eftersom jag har Ebba men kompisar till oss ska åka så Ebba och jag får heja på :).
 
Hoppas ni haft en bra dag! Nu ska jag äta upp min yoghurt med müsli och titta på Mia på Grötö från igår.
 
Kram
 




Kommentarer
Beatrice

Pauluns granola är jättegod!

2014-02-20  /  22:50:36 
Louise

Håller med ovan kommentar! Vi äter Pauluns Granola, med hallon och kakao, väldigt god och innehåller inget tillsatt socker! :)

2014-02-21  /  05:59:49 
Emma

Jag gav upp jakten... Eftersom jag ogillar all torkad frukt utom tranbär, blåbär och russin, blev det tillslut så att all müsli mest smakade gammalt torrt hö. Jag gjorde egen efter recept från svärmor, tar tjugo minuter :) (och nej... Jag gar inte gjort den sedan Agnes föddes...)

2014-02-21  /  21:47:31  /  http://frknilssonsbravader.wordpress.com
Therese

Jag har precis hittat frebacomusli. Har testat Frukt och bär och nu hallon och persika. Riktigt goda :) Dock inga nötter i men det kanske man kan blanda i själv. http://www.frebaco.se/sortiment/musli/frukt-och-bar-musli/

Svar: Tack för tips!!
Sara

2014-02-22  /  10:03:14 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback