Smultronställe

2013-09-22 19:55:43 ,   Allmänt/Vardagsliv
Alla har nog ett smultronställe. Ett ställe där man trivs lite extra bra. Kanske en plats som frambringar fina minnen. Mitt smultronställe är där vi har varit i helgen. Det är en plats där jag tillbringat mycket tid i mitt liv. Jag har bl.a varit där på många läger, firat nästan alla mina midsomrar där och även jobbat där några somrar som cafébiträde. Tror egentligen det var när jag jobbade där som jag riktigt blev fäst vid gården. Det är som att kroppen fylls med en hemmakänsla när jag kommer dit.
 
Idag var det lite grått och regnigt väder och när jag vaggade Ebba i vagnen i förmiddags och tittade ut över sjön så slogs jag återigen av hur fort tiden går. För ett år sen stod jag där, på precis samma plats, med Ebba i magen. Det känns nästan som igår. Jag kommer ihåg hur trött jag var då. Jag gick in i vecka 27 i graviditeten och hade jobbat heltid men dagen efter denna bild togs drog jag i handbromsen och sjukskrev mig på deltid.
 
En favoritbild med Ebba i magen. Från mitt smultronställe.
 

Men nu har ett år gått och i år fick jag ju fota med Ebba utanför magen. Dessutom blev det foton i fint väder! (igår)
 
 
Fina A-C
Max hade fullt upp hela dagen igår med att leka! Populärt var att leka i den lilla barnkiosken där Max och hans kompisar var kockar och bagare och sålde "godsaker till oss". Sen så spelade han fotboll med kompisen S.
 
 Några av godsakerna de "sålde". 
 
 I denna stuga har vi sovit inatt!
 
 
Så tack för denna helg smultronstället. Vi ses i midsommar om det inte blir ett julbordsbesök =)!
 




Kommentarer
À-C

Vad fina Bilderna på dig & Ebba blev :))

2013-09-22  /  20:53:22 
Malin

Jag gillar verkligen smultronställen. Man blir lugn i själen av dem!

2013-09-23  /  08:23:41  /  http://www.designofluna.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback