Kunskaper man inte vill använda

2013-09-04 10:37:36 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej onsdag! Molnigt här men nu börjar solen spricka igenom så hoppas på en fin dag. Bvc-besök, bytardagsplanering och föräldramöte står på agendan idag. Och emellan det ska barnen, hemmet och matlagning hinnas med.

Igårkväll var jag och hade HLR-kurs med mina kollegor. Kunskaper om HLR är kunskaper man hoppas att man aldrig behöver använda men de är ändå något av de viktigaste kunskaperna som finns eftersom de kan rädda liv. Det var skönt och kul att komma iväg en stund. Blev sugen på att börja jobba igen men sen när jag kom hem och Ebba som somnat med vaknat ledsen blev lugn i min famn och gosade med mitt hår så kände jag att jag inte är redo att börja jobba än. Skönt att det är ett halvår kvar att vara hemma samtidigt som jag är säker på att jag kommer tycka det är kul att börja jobba då. Allt har sin tid.
 
Resten av kvällen var inte lika gosig då hon skrek om vartannat och hade svårt att komma till ro. Klockan var över midnatt när hon somnade ordentligt. Då sov hon otroligt nog till klockan 6 imorse. Hon och jag sov i Max säng som är 1,20 bred. Jag tror att jag bara fick 20 cm av den bredden för hon bredde ut sig på alla möjliga sätt och när hon väl somnat så ville jag inte väcka henne utan låg tryckt mot sängens kant med hennes fot i ryggen. Inte konstigt att jag är lite öm i kroppen idag.
 
Dags att masa mig upp ur soffan och röja köket innan lilla fröken vaknar och vi ska gå till bvc!
 
KRAM
 
Ebba blev 8 månader igår och jag hoppas jag hinner få upp ett 8-månadersinlägg ikväll. Det beror lite på huruvida Ebbisen vill sova eller inte.
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback