Grindtankar

2013-10-05 20:48:04 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej! Mysigt med lördagkväll. Ebba sover och Max och Marcus tittar på film uppe i Max rum. Jag har tänt ljus och ligger i soffan och dricker te.
 
Tack för era kommentarer ♥
 
Igår var jag så fruktansvärt trött. Kändes nästan som jag bara skulle ramla ihop eller nåt sånt men idag har jag känt mig piggare. Antagligen på grund utav bättre sömn. Marcus tog Ebba inatt och jag sov inne hos Max. Trots att jag inte jobbar utan är hemma med Ebba så är dagarna så stressiga. Känns som det hela tiden är en kamp mot klockan när man ska göra nånting. Det plus sömnbrist gör att jag blir helt slut stundtals. Sen så blir det alltid så bråttom när vi ska hämta Max kl. 13 varje dag. Ebba sover ibland till 12.30 och sen ska hon äta lunch och så blir det bråttom.
 
 
Titta vad den här tjejen gjorde idag! Jajamän, hon kröp upp ett steg i trappan. Vi håller på och kollar grindmöjligheter men det är inte så lätt med tanke på att vi inte har nåt räcke på höger sida. Har kikat lite på en sån här variant men det blir inte bra det heller för den blir för stor liksom. Vi skulle behöva en grind och sen en sektion som går längs med det ni ser på höger sida och sedan fästes på trappan (det finns en bra ställe för fäste men det syns inte på bilden). Men alla grindar jag hittat består ju av antingen av en grind som ska fästas på båda sidor eller en grind med två sektioner. Borde väl nånstans finnas en grind med en extra sektion?!
 
Ja söt är hon ju i alla fall när hon stolt står där i trappan!
 
Nu hoppas jag på en kväll och natt med bra sömn från Ebbas sida. Igårkväll vaknade hon 7 ggr mellan kl. 20 och 23. Nu ikväll har jag varit uppe hos henne två gånger sen hon somnade för en timme sen.
 
Jag kan inte förstå vad det är som stör henne så. Men vad det än är så hoppas jag det slutar snart!!
 




Kommentarer
Fia - mamma till Isac

Men du, det finns ju såna där som man kan ställa framför en kamin. Funkar det med en sån för er kanske?

Svar: ja den jag länkade till är en sådan men jag vet inte om det blir för klumpigt.... ytterdörren är ju där så den kan ju inte stå i vägen för den.
Sara

2013-10-05  /  21:47:20  /  http://fiacaroline.blogg.se
Emelie

Hej. Vi har en jättebra "tyggrind" som är nåt tyskt påhitt. Den är superbra. Den säljs på Babyproffsen. Svårt att förklara. Men det är som ett starkt håligt tyg som sitter på en "rulle" som man drar för å hakar på andra sidan i några krokar som är fästa där. Den är aldrig ivägen om man vill ha den öppen osv. Toppengrind då vi hade samma problem som er. Fick fästa den ett steg upp bara så den hade nåt att fästa i. Kolla på Babyproffsen.
Med vänlig hälsning, Emelie

Svar: ja jag har sett sådan men vet inte riktigt hur vi ska fästa den för det är flera steg upp innan det finns något att fästa i och då är det dessutom ett fönster på andra sidan så där går det inte att sätta själva grinden. Du får gärna maila mig en bild på hur det ser ut: [email protected]! Tack för tipset =)
Sara

2013-10-05  /  22:03:42 
Fia - mamma till Isac

Ah, jag såg länken efter jag skrivit kommentaren! Men kolla på lite olika, brukar ju finnas uppställda på Babyproffsen m.m. Vi måste också köpa en grind till. Isac klättrar upp i soffan o ställer sig på fönsterbrädorna!! LIVSFARLIGA unge!!

Svar: ja jag ska göra det. Ska åka till barnvagnsbutiken i Kumla nån dag den här veckan och kolla vad de har. Är lite närmare =) Hittar vi ingen lösning vid trappan så får vi fixa grindar till dörrarna från kök och vardagsrum mot hallen så att hon i alla fall inte kommer ut till hallen när vi inte kan vara med. Hi hi ja de är verkligen klättertokiga i vissa åldrar. Som tur är så blir det ju bättre så småningom =)
Sara

2013-10-06  /  19:37:30  /  http://fiacaroline.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback