Besparingar

2013-11-28 10:53:50 ,   Allmänt/Vardagsliv
Äntligen torsdag! Solen skiner och helgen är nära. Ebba sover en stund nu och vi ska strax gå iväg och möta upp min farmor och äta lunch. Ska även kika förbi apoteket och köpa ny tandkräm till barnen.
 
För övrigt så lever vi på tight budget denna månad. Förra månadens matkostnad var på alldeles för många tusen. Usch så jag mår dåligt för det. Men det är bara att ta nya tag och försöka hitta strategier för att få ner kostnaden. Utan att bara äta en massa halvfabrikat och dåligt med frukt och grönsaker. Ett steg är att inte vistas så mycket i affären. Det är ju för övrigt det bästa spartips som finns. Besök inte affärer så blir du inte shoppingsugen!! Men apropå maten så har jag gjort en lista på sånt vi måste ha hemma och den måste alltid kollas av innan man handlar så att man inte glömmer nåt av det där viktiga för då måste man ju åka igen och det följer ju lätt med en massa onödigt hem då.
 
Jag brukar nog besöka nån mataffär varannan dag men nu har jag inte varit där sen i måndags och planen var att inte göra det förrän på måndag. Men vi har glömt att köpa cola till fredagsmyset och det tänker jag INTE vara utan ;)! Dessutom så tror jag inte vi har ljus till vår adventsljusstake så blir ett besök i affären imorn och då ska BARA cola och ljus inhandlas.
 
Och apropå advent. I eftermiddag ska det adventspyntas :)




Kommentarer
Kusin Emma

Jag beställer all min mat på nätet via MatHem. Alltså inte matkasse, utan man väljer varje vara själv. Superbra! När jag upptäcker att någonting är slut hemma så går jag in i deras app i mobilen och lägger till det. Dessutom är det svåt att impulsshoppa, vilket är väldigt kostnadseffektivt :-)

Svar: ja jag har hört mycket bra om mathem. Men har ingen aning om om det finns härikring?! Alla bor ju inte i storstan vet du ;)
Sara

2013-11-29  /  08:20:03 
Josefine

Tänk om man kunde göra så! Blir svårt när man jobbar i en matbutik och dessutom äger den :-D

Svar: ha ha ja lite svårt kanske!! Har ni höga matkostnader?
Sara

2013-11-29  /  09:32:28  /  http://josselyn.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback