Städdag

2013-05-09 22:16:09 ,   Allmänt/Vardagsliv
Gokväll! Idag har vi haft städdag. Men allt är inte klart ännu. Att det ska ta sån tid!! Vi insåg återigen att det är en omöjlig ekvation att städa med två barn så jag och barnen tog vår tillflykt till min mormor och morfar på eftermiddan och så var Marcus hemma och städade. Bra fördelning... tycker jag =)! Den där amningen är riktigt bra att skylla på ibland ;).
 
Fast jag har gjort min beskärda del av kakan jag med idag. Planerat och handlat inför Ebbas barnvälsignelse som är på söndag då vi ska ha middag här efteråt för våra närmaste släktingar. Ikväll lagade jag god mat av råvarorna jag vann från Bong Touch and taste. Hämtade ut paketet igår och ikväll kunde vi laga fläskfilé med timjan, ugnsrostad delikatesspotatis, sparris, bacontärningar samt rödvinssås. Mmmm! Har hunnit med att städa vårt sovrum nu ikväll innan jag kämpade med att få Ebba att somna. Klockan 21.30 föll hon dit för sömnens kraft och då föll kvällslugnet här hemma. Nu orkar jag knappt resa mig ur soffan.
 
Imorn väntar bvc-besök (Ebbas navel sluter sig inte riktigt så ska göra den fjärde lapis-behandlingen) och mammabootcampträning.
 
Hoppas ni haft en bra dag ♥
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback