Ett barn hemma och andra tankar en regnig lördag

2013-05-18 14:00:32 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Idag gömmer sig solen bakom molnen och det har regnat och åskat. Regnet började piska ner precis när jag och barnen var på väg hem från min mormor och morfar i förmiddags. Max cyklade och Ebba låg i vagnen och regnskyddet till vagnen låg hemma. Max fick trampa på fort och jag sprang. Marcus kom och mötte oss med paraplyer. Min mormor och morfar flyttade till lägenhet igår. De har sålt sitt bostadsrättsradhus. En lite tråkig påminnelse om att de blir allt äldre. Men detta kommer ju bli bra det också. Max älskade hissen.
 
Max är eld och lågor här hemma för han blir snart hämtad av sin mormor, morfar och kusin N och ska sova hos dem inatt. Marcus, jag och Ebba tänkte passa på att äta på restaurang ikväll och sen titta på Eurovision här hemma. Jag laddar nu genom att lyssna på några favoriter på spotify. Så konstigt det ska bli att bara ha ett barn här hemma. Max sover inte borta så ofta. I år har det ju blivit i samband med att Ebba föddes och vi var på BB i två nätter och sedan när Ebba var sjuk i RS och vi var på sjukhuset. Men det har ju varit pga speciella omständigheter.
 
Hoppas på att Ebba sover bra ikväll så att vi kan titta på Eurovision ostört. Jag älskar ju sådana spektakel och planerar att jag och Marcus ska sätta poäng också. Får se om han tycker detsamma.... ha ha....
 
Förra året när Loreen vann tittade vi hos A & D och berättade då för dem och M & H att vi skulle bli föräldrar igen. Nu ett år senare har vi haft vår Ebbis i mer än fyra månader och M & H har även de blivit föräldrar och haft sin lilla kille hos sig i 8 dagar nu. Livet är så häftigt! Är så glad för de vänner vi har. Att få följas åt genom perioder i livet är bra häftigt.
 

Hoppas ni har en skön lördag!
 
 
 
 




Kommentarer
Christel

Vad tråkigt att ni har regn o åska =(
Här i Skåne har vi haft sol hela dagen och fortfarande lyser den för fullt =)
Hoppas ni får en trevlig kväll och att ni tippar på rätt bidrag ;)

Svar: Som tur är så klarnade det upp igår och kvällen var fantastiskt fin =)
Sara

2013-05-18  /  15:58:13 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback