Mat v 11

2013-03-11 12:34:14 ,   Allmänt/Vardagsliv Mat och annat gott
Denna vecka började med att Max vaknade med 38,8 i feber. En sjukling med andra ord. Han ligger nu nerbäddad i soffan och tittar på film. Lite cola och salta pinnar har han ätit. Alltid jobbigt när han är febersjuk eftersom vi har feberkramperna i minnet men vi hoppas ju på att de växt bort.
 
Mat ska vi äta även denna vecka och ikväll kommer vår leverans av Linas matkasse så från och med imorgon lagar vi mat därifrån. Ikväll äter vi rester från igår.
 
Måndag: Köttgryta med potatis
Tisdag: Krämig pasta med kassler och soltorkade tomater
Onsdag: Torsk på Hirams vis med ris och snabb remouladsås
Torsdag: Persiljetoppad nikkaluoktasoppa med bröd
Fredag: Citronglacerad kyckling med klyftpotatis och morotsdipp
Lördag: Broccoli- och fetaostpaj med tomatsallad
 
 
Jag ser fram emot alltihopa =)!
 
 




Kommentarer
Mikaela

Stackarn,hoppas han kryar på sig snabbt!Känner likadant inför veckans matkasse.Kunde börja redan i går då den dök upp innan kl 18.Började med soppan och den va riktigt god :) (tar sällan i rätt ordning,i går valde vi soppan då det va den vi trodde min stora pojke skulle gilla minst,kommer hem i dag,men jag kan ha fel då det inte alls va dum :)

Hoppas ni får en bra dag trots allt!

Svar: Ja jag är riktigt sugen på soppan så får se om jag kan hålla mig till på torsdag. Vad lagar ni ikväll?
Sara

2013-03-11  /  13:35:24 
Mikaela

Pastan,den va god den med :) Bästa veckan so far,hade det på känn när jag fick se menyn på mailen.Tror inte ni blir besvikna.

2013-03-11  /  18:58:35 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback