Mat mat mat (v 13)

2013-03-26 09:39:00 ,   Allmänt/Vardagsliv Mat och annat gott
 
Igår kom vår leverans från Linas matkasse. Det är så roligt varannan vecka när vi får kassen. Det har verkligen underlättat vår vardag tycker jag. Många tycker nog att det är dyrt och kanske en lyxtjänst men jag tror inte vi har så mycket högre matkostnader per månad nu än vad vi har utan Linas matkasse. Sen så lägger vi ganska mycket pengar på mat men jag måste ha mat för jag är typ ständigt hungrig. Har alltid varit och kommer väl typ alltid vara =)! Ha ha fråga min mamma. Men i alla fall vi kan inte bara äta mackor och yoghurt på kvällen. Det vore ju bra mycket billigare men vi skulle inte må bra av det. Med Linas matkasse får vi bra mat och så vistas vi mindre i affären vilket är bra för vår ekonomi då både Marcus och jag är experter på att handla lite för mycket extrasaker när vi är och handlar. Nåja kort och gott; jag hade ro i kroppen igårkväll när jag hade varit och handlat basgrejer såsom frukostingredienser, frukt och blöjor och att Linas matkasse sen levererades. En fylld kyl = en nöjd Sara!
 
Detta ska vi äta denna vecka (gårdagens mat är inte från Linas matkasse)
 
Måndag: Kyckling- och nudelwok
Tisdag: Bouillabaissegratäng med lax och vitlöksost
Onsdag: Stekt fläskytterfilé med sötsur sås och ris
Torsdag: Lammfärsbiffar med couscous och varm tomatsalsa
Fredag: Zucchinipasta med persiljepesto och mandelströssel (på dagen ska vi äta laxmiddag hos mina föräldrar)
Lördag: Påskbrunch med våra föräldrar och på kvällen får vi gäster och jag har inte planerat vad vi ska äta då.
Söndag: Baconlindad kycklingfilé med dragonfyllning och råstekta rotsaker
 
(sen så är det ju påsk så vi kanske möblerar om lite i matsedeln om vi gör nåt annat än vad vi nu har planerat)
 
Mums så hungrig jag blev nu
 
 




Kommentarer
Johanna

Vilken kasse är det ni har? För vi tänker nog beställa hem det hit med, för att underlätta under den första bebis-tiden. Verkar smidigt att få hem alla varor, och slippa fundera ut vad man ska äta varje dag =)

Svar: Vi har originalkassen =)
Sara

2013-03-26  /  12:23:23  /  http://justnuochidag.wordpress.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback