Idag blir jag 10 veckor

2013-03-14 13:33:00 ,   Ebba
Hej hej! Ebba som skriver. Idag blir jag 10 veckor. Tänk vad tiden går fort när man har roligt. Fast det var inte roligt att födas då för tio veckor sen. Mamma pratar om att det gjorde ont men kära nån hur tror hon att det kändes för mig då. Mörkt och varmt inne i magen ut till strålande lampor och kyla. Inte konstigt jag skrek. Fast det där bröstet var ju ganska fint att träffa sen. Där var det varmt, skönt och gott.
 
Just nu håller jag mest på och tränar min nacke. Kära nån så ofta de lägger mig på mage. Jag har ju kunnat länge liksom. Men jag har lärt mig att inte demonstrera utan ligger där i en kvart och sträcker på mitt huvud så är de nöjda sen. Tydligen har jag fått svamp under hakan men jag tror det har gått bort för mamma har slutat smörjt med den salvan men jag är nog lite röd eller nåt fortfarande för hon ligger och blåser mig under hakan när jag ligger på mage för att det ska hållas torrt. Det är inte lätt att ha dubbelhacka må ni tro!
 
De där mamma och pappa är ju trevliga typer. De pratar bebisspråk och sjunger Imse vimse spindel och En liten båt blir ofta våt mest hela dagarna. Lite tråkiga sånger tycker jag. Kära nån, man kan knappt tro de är förskollärare. Tacka vet jag brorsan. Han tar fram gitarren och sjunger Rorri racerbil och Tomte boogie. Jag har tyvärr inte varit med brorsan så mycket senaste dagarna. Verkar som han är sjuk eller nåt. Mamma och pappa säger att han inte får komma nära mig. Men han pratar med mig ibland och då blir jag glad. På förmiddan idag har han inte varit hemma alls. Han och pappa åkte till sjukhuset och snart kommer de hem med medicin. Han hade visst nåt konstigt i halsen. Saliv? Nej....sand.... nej strepto....nånting var det tror jag..... streptokocker...så var det ja!! Tur att man tjuvlyssnar när mamma pratar med pappa i mobilen.
 
Och apropå den där mobilen. Hur många bilder kan mamma ta på en dag *suck*!! Kameran är inte så mycket roligare den heller. Men jag har ju lärt mig att bli bra på bild direkt så fotar hon inte så många gånger.
 
Nej ni nu ska jag nog äta lite igen. Mamma och jag har sovit själva i stora sängen i några nätter för pappa har sovit med storebror och då har jag minsann passat på att vilja äta varannan timme.... hi hi.... kör på det på dagarna med! Mysigast så.
 
 
 




Kommentarer
Therese

Men å så fint & roligt skrivet :) Vad jag skrattar när jag läser.

2013-03-14  /  18:32:57 
Linda

Tänk att du redan kan skriva Ebba! ;-) tihii hihi. Stackars Max... Han får krya på sig! Jag börjar tro att Aston fötts med för tungt huvud för i magläge lyfter han det knappt alls. Däremot i famnen eller liggandes på bröstet då kan han haha.

Svar: de utvecklar ju olika saker olika tidigt!
Sara

2013-03-14  /  22:30:22  /  http://familyspace.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback