Midsommarafton

2013-06-21 21:52:51 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej i midsommarkvällen! Vilket härligt midsommarväder vi hade i förmiddags och eftermiddags. 24 grader varmt! Efter några små regnskurar blev det sen mulet men då hade vi ju redan firat tillräckligt.
 
Jag hade planerat barnvagnspromenad med blomplockning på förmiddan men efter att jag vid 7.30 imorse la mig i Max säng för att få sova någon timme själv så vaknade jag upp kl. 10.30!! Rena tonårsfasonerna. Då hade Ebba redan sovit sin förmiddagslur och jag var alldeles nyvaken så blev ingen promenad.
 
Dagen har vi firat med sillunch hos mina föräldrar och sedan åkte vi alla iväg till midsommarfirande på gården där vi brukar fira. Min mormor och morfar har sin husvagn där denna vecka så vi åt jordgubbstårta med dem. Max och kusinerna tog årets första bad och sedan var det dans runt midsommarstången. Förra året dansade jag med Max och detta år var det Marcus som gjorde det. Sen när vi skulle åka hem kom det fram en tant till Marcus och berömde honom för att han dansat så bra. Hi hi... made my day!
 
Här hemma har vi ätit stekt biff, sötpotatis och chili- och limesalsa. Recept och mat från Linas matkasse. Sen blev det vattenmelon och jordgubbar med glass till efterrätt.
 
En mysig midsommarafton!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback