Detta med sykunnighet

2013-06-05 22:38:23 ,   Allmänt/Vardagsliv
Vilken fin kväll det är och har varit. Jag sitter i uterummet i en solstol. Nu har solen gått ner så fick hämta en filt. Mysigt! Det gäller ju att passa på att ta tillvara dessa fina junikvällar. Något jag brukar vara dålig på datanörd som jag är. Men datorn kan ju följa med hit ut ju =).
 
Jag har funderat kring detta med sykunnighet. Jag borde vara duktig på att sy för det verkar ligga i generna men jag är inte duktig eller också har jag aldrig gett det en chans kanske?! Har fått frågan några gånger om jag velat önska mig en symaskin i födelsedagspresent men mitt svar blir alltid att så länge mormor finns och kan sy så behöver jag ingen. Sen så har jag ju så många andra fantastiskt duktiga sykunniga vänner runt omkring mig. Se bara på dessa fina vimplar som Ebba fått av M och H i barnvälsignelsepresent:
 
 
Sen så vet ni ju att jag brukar köpa mössor, kläder och dregglisar av Annas alster (Anna är min kollega men vi är nu föräldralediga båda två). Och sen så har vi ju fina E som har sytt Ebbas underbara lapptäcke i rosa och nu senast köpte jag ett lapptäcke i blått av henne som vi gett till nyfödde M.
 
 
 
Och så måste jag ju nämna mormor igen. Min gardinsömmerska. Hon har sytt alla våra gardiner utan några hissgardiner som jag köpt från Ellos. Och sen mamma förstås som sytt tygkorgar. Är glad över alla kreativa människor omkring mig.
 
Igår dök dock en vuxen självständig tanke upp i mitt huvud när jag klurade lite på hur vi ska göra om i vårt lekrum, nämligen "vi ska ha ny gardin och jag ska sy den själv". Lite imponerad av min tanke faktiskt och ska för sjutton se till att det blir av. Men jag måste ju låna en symaskin.....




Kommentarer
Anna

Verkligen jättefina saker som dina sykunniga nära och kära gjort! Helt fantastiskt! Du är så kunnig på allt du tar dig för med, Sara, så jag är övertygad om att du också kan! -bara du provar :-)

2013-06-06  /  12:14:20  /  http://kycklingmamman.blogg.se
Linda

Ja sy är inte jag heller bra på (har inte tränat heller) tyvärr... Det kommer kanske med åldern? Hihi

Svar: ha ha ja vi får hoppas på det!
Sara

2013-06-06  /  16:34:44  /  http://familyspace.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback