Första dagen

2013-01-21 11:43:00 ,   Ebba
Första dagen som Marcus jobbar på fem veckor. Det är tomt här hemma. Men förmiddagen har gått bra trots att jag varit orolig för hur det skulle gå. Mest varit orolig för nattsömnen men Ebba och jag har sovit bra från kl. 2 inatt och Max vaknade redan vid 6 imorse så då hjälpte Marcus honom på toaletten och satte på bolibompa åt honom. Sen har jag varit nere en gång till honom och han har varit uppe någon gång men förutom det har jag slumrat till 8. Eftersom vårt sovrum ligger precis ovanför trappan (alltså utan dörr) så hör jag ju honom.
 
Dagens utmaning var att vi skulle vara på bvc kl. 10 och vi var på plats 9.57. Perfekt med andra ord och utan stress. Var en mysig promenad dit (vi bor nära).
 
Ebba fortsätter gå upp i vikt men bvc-sköterskan sa att hon planat ut lite på kurvan så hon får inte riktigt i sig tillräckligt men det är ju bara att fortsätta amma på. Inatt vid 1.30 fick jag ge lite ersättning för hon blev verkligen inte nöjd och hon ammade till och från hela kvällen men var mest frustrerad. Nu har jag kokat så kallat amningste som ska främja mjölkutdrivningen samt lugna bebismagar. Jag tycker det är häftigt att hon fortfarande inte väger lika mycket som Max gjorde när han föddes (4120 g).
 
Vikt, längd, huvudomfång
 
20130103 3615 g 52 cm 34,5 cm (föds)
20130108 3610 g (5 dagar)
20130114 3860 g (11 dagar)
20130121 4030 g 54 cm 37 cm (18 dagar)




Kommentarer
Linda

Det låter som en väldigt mysig morgon :) Bra jobbat att dessutom komma i tid till bvc, jag tyckte det var jättesvårt att hålla tider i början. Nu har jag väl fått lite kläm på det, men fortfarande sker det ju att man är lite väl tidsoptimistisk ;)

Svar: ja man blir lätt tidsoptimistisk =) Sen ibland spelar det ingen roll hur mycket man planerar för händer en massa saker. Är ju två barn som kan flippa ur =)!
Sara

2013-01-21  /  13:22:48  /  http://lindasfagravarld.se
Ida - mamma till Nova och Kevin <3

Robin ska vara hemma två veckor till. Och helt ärligt så är jag lite nervös inför första dagen hur den kommer gå. Men om ett par veckor är man ju säker så van vid de att man inte tänker på de :)

2013-01-22  /  05:57:56  /  http://idacarlgren.blogg.se
Anna - Sagas & Albins mamma, bonusmamma till finaste Philip

Oj, var Max så "stor" när han föddes :) Vilken superkille! Kul för dig att få känna på att ha en liten bebis nu då. Albin vägde 3330 och Saga 2935, och det kändes skillnad tycker jag. Min första reaktion när hon kom upp i min famn, var att oj oj oj vad hon är liiiten.

2013-01-22  /  07:44:58  /  http://withlovefrom.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback